מכונית הקונספט החדשה של סובארו מציעה תצורה חריגה של קופה 4 דלתות – ו-400 כ"ס
* עודכן - תמונות נוספותלאלו מכם ששאלו את עצמם כיצד סובארו העזו להוציא לשוק את האימפרזה דור-חדש בשנת 2000 – מכונית שכיעורה היה כמעט לקונצנזוס, וגרם למתיחת-פנים מזורזת בשנה שעברה – הרי לכם התשובה. בהודעה לעיתונות לגבי מכונית-הקונספט החדשה של סובארו, ה-B11S שנחשפת היום בז‘נבה, חבוי לו פריט מידע מעניין: ב-2001 התמנה מעצב סובארו המנוסה קיושי סוגימוטו לתפקיד סגן-נשיא ומנהל כללי של מחלקת העיצוב. היתה זו, שימו לב, הפעם הראשונה בה התמנה איש-עיצוב לתפקיד הנהלה בכיר בסובארו. עכשיו אנחנו מבינים את האימפרזה... אם כי, למען האמת, אנו לא מתלהבים במיוחד מעיצובה של המכונית המוצגת כאן.
יפה או לא, ה-B11S היא הפרוייקט הגמור הראשון שיצא תחת ידיו של סוגימוטו, פרי שיתוף פעולה בין סובארו לסדנת העיצוב הספרדית פואורה. לפני ז‘נבה פרסמה סובארו איור בלבד – כעת אנו יכולים להראות את המכונית עצמה, ולספק פרטים טכניים.
המאפיינים הבסיסיים של סובארו – הנעה לכל הגלגלים, ומנוע בוקסר – נשמרים גם כאן, אך פרט לכך זו בהחלט לא אימפרזה, ולא לגאסי. הממדים החיצוניים גדולים: אורך 4.785 מ‘, רוחב 1.935 מ‘, גובה 1.37 מ‘, בסיס גלגלים 2.80 מ‘. המשקל בהתאם אינו נוצה כלל וכלל – 1,580 ק"ג.
סובארו מגדירים את הקונספט Gran Turismo Utility, והוא אמור לשלב בין נהיגה ספורטיבית, נוחות, פונקציונליות ואלגנטיות. שתי הדלתות בכל צד נפתחות כזוג שערים, דהיינו הדלת האחורית מעוגנת בחלקה האחורי – Suicide Doors, בלשון העם. הדלתות נטרקות זו עם זו ללא צורך בקורת B אמצעית. הגג עשוי זכוכית "מעושנת", אטומה חלקית, היוצרת תאורה רכה בתוך המכונית. עיצוב הגג, כך נאמר, הושפע מעיצוב... מטריות יפניות מסורתיות.
מנוע ה-B11S הוא – איך לא – בוקסר בן 6 צילינדרים בנפח 3.0 ל‘, הנמצא כרגע בשלבי פיתוח. הוספת זוג מגדשי-טורבו מקפיצה את ההספק ל-400 כ"ס, כאשר המומנט המרבי הוא 56.1 קג"מ. התיבה היא אוטומטית בת 5 הילוכים ואליה משודכת תמסורת עם יכולת לשנות את חלוקת הכוח, כאשר נקודת המוצא היא חלוקה בסיסית של 35% לפנים ו-65% לאחור. חישוקי "21 גדולים נושאים צמיגים מרשימים במידות 275/35 מלפנים ו-325/30 מאחור.