האודי A3 היא בהחלט מכונית חריגה – ההאצ‘בק-משפחתית היחידה ששייכת למותג "פרימיום". מאז הופיעה ב-1996, חולקת את הפלטפורמה שלה עם הגולף העממית, היא הצליחה להרחיב את מגוון הלקוחות של מותג אודי, בדיוק כפי שהיתה אמורה לעשות. אבל הגיל עושה את שלו ובתערוכת ג‘נבה הקרובה תוצג A3 חדשה – כמעט שבע שנים אחרי הופעת המקור, נצח במונחים של עולם המכוניות. במהלך התקופה עברה אמנם המכונית מתיחת-פנים עיצובית ומגוון המנועים התעדכן באופן שוטף, אך יש גבול למה שאפשר לעשות עם בסיס מיושן וצפוף.
ה-A3 החדשה הוצגה בשלב זה במרכב 3 דלתות בלבד, בדיוק כפי שהיה עם הדגם המקורי (רק אחרי 3 שנים הוצגה גרסת 5 דלתות). כצפוי וכנדרש, בסיס הגלגלים הוארך ב-6.5 ס"מ עד ל-2.58 מ‘, וגם במימד הרוחב חל גידול של 3 ס"מ, על מנת לשפר את מרחב הפנים העגום. עם זאת, על-מנת להשיג הופעה ספורטיבית יותר קוצץ קלות הגובה הכללי. התוצאה, על-פי התמונות, היא היא סטיה מבורכת מהנורמה העכשווית הגורסת שהאצ‘בקים צריכים להיות בעלי פרופורציות של מיניוואנים. למראה האגרסיבי תורמים חישוקים סטנדרטיים בקוטר "16 ואף "17, בחלק מגרסאות הגימור.
מתלים חדשים מהווים גם הם עדכון מבורך. מלפנים נמצא מתלי מקפרסון משופרים, ואילו מאחור – מתלה רב-חיבורי מתקדם. ההגה הוא עתה אלקטרו-מכני. היצע המנועים עודכן עם שלושה מנועים חדשים: 2.0 ל‘ FSI הזרקה ישירה 150 כ"ס, כפי שמופיע ב-A4; 3.2 ל‘ V6 עם 241 כ"ס (245 קמ"ש, 0 ל-100 ב-6.7 שניות), שקיים בגולף R32, בגרסה האחרונה של האודי TT, ובגרסאות הבסיס של הפולקסווגן טוארג ופייטון; ו-2.0 TDI עם 140 כ"ס ו-32.7 קג"מ, גרסה מוגדלת של מנוע ה-1.9 שקיבלה סוף-סוף 4 שסתומים לצילינדר (גרסה מעט חלשה יותר מופיעה גם בטוראן החדשה של פולקסווגן). בנוסף מוצעים גם מנועי בנזין ודיזל בסיסיים – 1.6 ל‘ עם 102 כ"ס, ו-1.9 ל‘ TDI עם 105 כ"ס. התיבות הרגילות הן ידניות 5 או 6 הילוכים בהתאם למנוע, עם אפשרות לתיבה אוטומטית טיפטרוניק 6 הילוכים. אבל האופציה המעניינת היא התיבה המכנית-ממוחשבת DSG, עם צמד המצמדים, כפי שמופיעה גם בגולף R32 וב-TT V6. ניתן לקבל תיבה זו עם מנוע הבנזין V6 או ה-TDI החזק יותר. הנעת קוואטרו תהיה תקנית עם מנוע ה-V6, ואופציה ב-TDI 2.0 ל‘.
יחד עם השיפורים המכניים המהותיים, חל שדרוג משמעותי גם ברמות האבזור, הן התקני והן האופציונלי.