ומה עם הולכי הרגל? - אוטו

ומה עם הולכי הרגל?

סדרה חדשה של מבחני NCAP, שתוצאותיה פורסמו היום, מראה תוצאות-ריסוק יפות לרוב המכוניות – אבל חלק מהיצרנים שכחו קצת את הולכי הרגל

ארגון יורו-NCAP מפרסם היום תוצאות מבחני-ריסוק חדשים שבוצעו ל-6 מכוניות - והן לאו-דווקא מרטיטות. הרשימה כוללת את האודי TT; אופל מריבה (מיניואן קטן על בסיס הקורסה); ב.מ.וו X5; מיצובישי פאג‘רו פינין, רכב פנאי קטן; MGTF, רודסטר פופולרית שהחליפה את ה-MGF; וסקודה סופרב, המשפחתית המאד-גדולה המבוססת על הפאסאט. למעט הפאג‘רו פינין, המבוסס על תכנון ישן, כל המכוניות השיגו ציוני ריסוק של 4 כוכבים; הפאג‘רו הסתפק ב-3. עבור הסופרב, היוקרתית שבדגמי סקודה, מהווה הציון אכזבה שכן המכונית מצויידת כסטנדרד בוילונות-צד המאפשרים תיאורטית השגת ציון מלא של 5 כוכבים. אלא שדווקא הריסוק החזיתי היה בעוכריה, עם ציון נמוך של 56% בלבד. מאכזב עוד יותר היה הציון שהשיגה המכונית בהגנה על הולכי רגל: 0 (אפס!) כוכבים. NCAP הגדירו את התוצאה של הסופרב כ"נוראית".
הסופרב לא היתה לבדה בהשגת הציון הנמוך ביותר האפשרי מבחינת ההתיחסות להולכי רגל. גם האודי TT השיגה 0 כוכבים בדירוג זה. לא נעים עבור קונצרן פולקסווגן, בעלת-הבית של שני המותגים. לעומת זאת, דווקא ה-MGTF הצטיינה בתחום זה, והשיגה דירוג הולכי-רגל של 3 כוכבים – הרודסטר הראשונה שמשיגה תוצאה שכזו, ואחת הבודדות בכל מבחני NCAP.
שאר המכוניות בסדרה הנוכחית, המריבה, X5 והפאג‘רו-פינין, השיגו ציון הולכי-רגל לא מזהיר של כוכב אחד.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות