עד היום, הכל הלך לפי התכנית עבור סטפן פטרהנסל. הנסיך החדש של מיצובישי צעד בגלגלים בטוחים אל הנצחון בראלי דאקאר, ונראה היה כי העסק סגור עבורו: יתרון של כמעט חצי שעה על המקום השני כאשר נותרו עוד פחות מ-500 ק"מ של קטעי "ספיישל" עד לסיום, נהיגה נקיה כמעט לחלוטין מטעויות, ואמינות ללא דופי של הפאג‘רו אבולושן החדש. נצחון בדאקאר ה-25 היה הופך את פטרהנסל לאיש השני בהיסטוריה שמנצח באופנועים ובמכוניות גם יחד (הראשון, כמובן, היה הוברט אוריול, מארגן הראלי בשנים האחרונות).
אבל יום לפני סיומו של הראלי בגד מזלו של פטרהנסל. זה התחיל עם רדיאטור נוזל, אשר גרם לנהג הצרפתי לעצור פעמיים לתיקונים. לנקודת-הביקורת הראשונה הגיע כאשר יתרונו על מסואוקה, שותפו לקבוצה שניצב במקום השני, הצטמצם ל-6 דקות בלבד. מכאן ואילך נתן פטרהנסל גז, פתח חזרה את הפער על מסואוקה כמעט עד ליתרון המקורי – אבל 45 ק"מ בלבד לפני סיום ה"ספיישל" נגמר הסיפור. פטרהנסל היה בעיצומו של נסיון עקיפה על סטפן הנרארד בבאגי של פולקסווגן, ירד מהשביל לצורך כך – ובאבק לא הבחין בסלע גדול בדרכו. היתה זו טעות נדירה, שגבתה מחיר יקר. המפגש עם הסלע הרס את החישוק והמיתלה, עצר את פטרהנסל במקום, והביא בצורה אכזרית לסיום המירוץ לנצחון של האיש שניצח שש פעמים עד היום בדאקאר – אבל על שני גלגלים.
בסופו של דבר הצליח פטרהנסל לדדות עד לסיום, לאחר שרכבו תוקן על-ידי צוות הסיוע של מיצובישי. אבל הוא איבד כמעט 3 שעות, וראה בעיניים כלות את הנצחון שהיה בכיסו הולך בדרך כל דאקאר. הירושי מסואוקה הוא המרוויח הגדול מביש-המזל של פטרהנסל. הוא המוביל החדש של הראלי, עם יתרון ענק של כמעט שעתיים על פני הבאים אחריו.
את הנצחון היומי השיג – לראשונה בקריירה – מיקי ביאזיון, גם הוא מקבוצת מיצובישי אם כי בפאג‘רו רגיל. נצחון? אז זהו, שלא. ביאזון אכן השיג את הזמן הטוב ביותר, למרות תקלה בתיבת-ההילוכים - אבל ממש על רמפת-הנצחון נתקעה התיבה של המיצובישי שוב. כיאזיון תיקן את התיבה בלי להקדיש יותר מדי מחשבה לענין - ולאחר מעשה התברר כי הפודיום היומי נחשב לחלק מה"פארק פרמה", שם חל איסור מוחלט לטפל בכלי הרכב! התוצאה - עונש קשה של 10 שעות, אבדן המקום הראשון היומי, והדרדרות למקום ה-15 בדירוג הכולל! המשמעות היא שלז‘ן-פייר פונטניי אין כרגע מה לדאוג, בקרב על המקום השני. לפני העונשין נשף ביאזיון בעורפו בפער של פחות משתי דקות.
בעקבות העונש של ביאזיון הצליח סטפן הנרארד (פולקסווגן טארק) לרשום נצחון בסטייג‘ היומי, הראשון עבורו ועבור קבוצת פולקסווגן והבאגים החדשים. בין היתר, כדאי לשים לב לכך שבדאקאר הנוכחי, שני נצחונות יומיים הושגו על-ידי מכוניות דיזל!
מחר יש עוד קטע סמלי של 35 ק"מ ועוד מספר קילומטרי-קישור לפני הסיום בשארם-א-שייך.