אחרי שהשיקה ב-2007 את ה-CTS החדשה, לא השתהתה קאדילק יותר מדי וכבר עכשיו, בדטרויט בעוד מספר ימים, תושק גרסת הביצועים, הנושאת כרגיל את האות V. ה-CTS-V הקודמת קיבלה את מנוע ה-6.0 ל' של השברולט קורבט דאז, עם 400 כ"ס; ההגיון אומר כי ה-V החדשה תקבל את ה-V8 המעודכן של הקורבט, המפיק 435 כ"ס. אבל לקאדילק היו רעיונות אחרים, מן הסתם – יש להניח – תוך פזילה למתחרות מבית ב.מ.וו ומרצדס, ה-M5 וה-E63 AMG. שתיהן מפיקות מעל 500 כ^ס, ומישהו כנראה החליט להראות לגרמנים באיזה צד של מכוניות אמריקניות נמצא האגזוז.
ה-CTS-V זוכה אכן למנוע קורבט – אבל לא הקורבט הרגילה, אלא הקוררבט ZR-1 שהוצגה ממש לא מכבר. זה אומר שהמנוע הבסיסי, בנפח 6.2 ל', מקבל תוספת של מגדש-על, מספיק כדי לתת 550 כ^ס – פחות אמנם מהקורבט (שם מספק המנוע הזה 620 כ^ס), אבל יותר מה-M5 או ה-E63 (אם כי עדיין פחות מהאודי RS6 החדשה, לה יש 580 כ"ס). ואם לא די בכך, הרי שאת ה-CTS-V אפשר לקבל עם תיבה ידנית מן השורה, בנוסף לאוטומטית.
השילוב של 550 כ"ס ושישה הילוכים ידניים במכונית סלון הנושאת את סמל קאדילק נראה לנו מאד מסקרן – ומבטיח, למרות נתון המשקל של 1,905 ק"ג (1,950 ק"ג עם התיבה האוטומטית). יחד עם יחידת ההנעה מגיעים גם בולמים אדפטיביים (על בסיס נוזל מגנטי), מערכת בקרת משיכה חכמה חדשה, בלמי ברמבו, מושבי רקארו רבי-כוונונים כולל כיוון תמיכה פנאומטי – ופינוקים בשפע שאינם קשורים ליכולת הספורטיבית של הדגם, כיאה לקאדילק. כפי שדיווחנו מוקדם יותר השבוע, שיווק ה-CTS החדשה בישראל מתחיל בימים אלה. בינתיים ללא גרסת V...