לפולקסווגן יש סיבה טובה לאהוב את הפלטפורמה של הגולף. על פי נתוני מכירות כלל-עולמיות ל-2006, פלטפורמה זו אחראית למכירות של לא פחות מ-2.3 מיליון מכוניות – יותר מכל פלטפורמה אחרת בשוק העולמי. פלטפורמה זו, שכינוייה PQ35, משמשת בפולקסווגן כמובן את הגולף עצמה על נגזרותיה, וכן את הג'טה, אאוס, טוראן, קאדי ועכשיו גם הטיגואן. אצל סיאט משמשת הפלטפורמה את הלאון, אלתיאה לסוגיה וטולדו, ובאודי – את ה-A3 וה-TT. לא ברור אם נתוני המכירות הללו כוללים גם את הפאסאט העדכנית, שמשתמשת בגרסה מוגדלת של אותה פלטפורמה אך עם כינוי שונה – PQ46. השבוע הודיעה פולקסווגן על כוונתה לפתח ארבע פלטפורמות חדשות שהמרכזית בהן תחליף את זו של הגולף. דווקא המקום השני במצעד הפלטפורמות מפתיע: מחזיקה בו טויוטה עם הפלטפורמה של היאריס, אשר השיגה מכירות של כ-1.6 מיליון מכוניות ב-2006. מעבר ליאריס עצמה, כולל אותה מכונית הנמכרת בשמות שונים ברחבי העולם וכן גרסאות סדאן, משתמשת טויוטה בפלטפורמה זו עבור דגמי סאיון הנמכרים בשוק היפני, ועבור מספר רב של דגמים המשווקים ביפן בלבד. אבל אנו מהמרים כי הפלטפורמה הקטנה של טויוטה הגיעה למיקומה הרם בזכות ההצלחה הגדולה של הדייהטסו סיריון, שמשתמשת באותה פלטפורמה. במקום השלישי לא מפתיע לגלות את פלטפורמת C1 הקומפקטית של פורד, אשר פותחה באירופה על-ידי צוות משותף של פורד, וולוו ומאזדה. היא משמשת כמובן את הפורד פוקוס (בגרסתו האירופית, לא האמריקנית)ואת המיניוואן הקומפקטי המבוסס עליו, C-מקס; וכן את המאזדה3, וולוו S40/V50, C70 ועכשיו גם C30. הפורד קוגא שהוצגה לא מכבר מבוססת על אותה פלטפורמה ובעתיד הקרוב גם רכב הפנאי הקומפקטי של וולוו, XC50. מכירות פלטפורמת ה-C1 ב-2006 הגיעו לכ-1.5 מיליון יחידות. גרסה מוארכת של אותה פלטפורמה מכונה EUCD ומשמשת את הוולוו S80, וולוו V70 ו-XC70, פורד מונדיאו הנוכחית, פורד S-מקס וגאלאקסי, וגם לנד-רובר פרילנדר.