לפני שלושים שנה בדיוק שוחרר לאקרנים הסרט העשירי בסדרת סרטי ג'ימס בונד – "המרגלת שאהבה אותי", ממנו זכורה לחובבי הרכב בעיקר הסצנה בה קופץ רוג'ר מור עם הלוטוס אספרי שלו לים. עוד לפני שהיפיפיה התורנית שלצידו מצליחה להיכנס לפאניקה, הופכת האספרי לצוללת, והם משייטים להם מעדנות במצולות הכחולות. אותה סצנה לא בוצעה במציאות, כמובן, והרמה הטכנית של הביצוע היתה גורמת לכל איש פעלולים מודרני להתייפח, אבל השתלבה היטב באווירת הגאדג'טים שהפכה לחלק בלתי נפרד מהסדרה. היא כנראה גם השאירה רושם עמוק על פרנק רינדרקמכט, הבוס של סדנת הרכב רינספיד, שקנתה לעצמה שם עם מכוניות תצוגה מטורללות במיוחד. רושם עמוק כל כך שרכב התצוגה שיעמוד על דוכן החברה בתערוכת ד'נבה הקריבה יראה כמו ביצוע מודרני לאותה אספרי ששירתה את הבונד. גם כאן הבסיס הוא מכונית מבית לוטוס, אליז מודרנית במקום האספרי שאינה מיוצרת עוד, שזוכה לשם המאוד הולם sQuba (scuba diving הוא השם הלועזי לצלילה עם מיכלי חמצן). האליז הצוללת תונע באמצעות מנוע חשמלי בהספק צנוע של 37 קילוואט (בערך 50 כ"ס), כך שלמרות השמירה על המשקל הקל של המקור (920 ק"ג, אם אתם חייבים לדעת) הביצועים על היבשה יהיו צנועים. את הדחף על גבי המים יעניקו שני מדחפים מאחור, בעוד שמתחת למים נכנסים לפעולה שני מנועי סילון-מים (בדומה לאלו המותקנים באופנועי ים). ואם הביצועים על היבשה צנועים, הרי שמתחת למים מדובר בעסק זחלני במיוחד – הספק מנועי הסילון-מים עומד על 10 כ"ס בלבד... הסקובה יכולה לצלול לעומק של עד עשרה מטרים, אם כי בניגוד לאספרי של מר מור היא לא תשמור על הנוסעים יבשים (האליז, כזכור, היא מכונית פתוחה...), כאשר הנהג והנוסע שלצידו נושמים בעזרת מיכלי צלילה המובנים במכונית. אבל הרינספיד יוצאת דופן עוד לפני שהגעתם לשפת המים – בתוך כל המלל על טכנולוגית הנאנו-קרבון ששימשה לבנית חלקי המרכב, הגשמת החלום מסרט ג'ימס בונד ופליטת אפס מזהמים לטובת הטבע בשבעת הימים – יש גם משפט אחד ובודד על כך שהסקובה יודעת להתנייד על הכביש בכוחות עצמה, ללא התערבות הנהג. יהיה מעניין לראות את זה בפעולה... כדאי אולי לציין בהקשר הזה שזו אינה הפעם הראשונה שרינספיד משלבת בין מכוניות ומים, והספלאש שהציגה בתערוכת ז'נבה 2004 אפילו הצליחה לקבוע שיא עולמי בחצית התעלה האנגלית.