אירוע סיום העונה בליגת הראלי-רייד של נועם היימן שנערך בסוף השבוע האחרון היה בסימן הפנינג מוטורי בנגב. בשיתוף פעולה ותחת חסות ראש עיריית ירוחם, עמרם מצנע, התקיים אירוע של יומיים בו ביום הראשון נערך "פרולוג" ראווה קצר (3.5 ק"מ) סמוך לעיירה, וביום השני נערך המקצה העיקרי. הפרולוג, שהתבצע כמקצים אינדיבידואליים, נערך בפני קהל מקומי רב שעודד בהתלהבות את המשתתפים, וכאמור היה יותר מפגן ראווה מאשר מדידת זמנים של ממש. תוצאות הזמנים בפרולוג (בהפרשים של שניות בודדות) קבעו את סדר הזינוק למחרת בבוקר. חלק המסלול שנערך למול הצופים היה במתחם חולי, והצופים נהנו מסחיפות זנב מרהיבות וענני אבק רבים... מסלול התחרות היה באזור נגב קלאסי – שבילים מהירים, מלאי פודרה רכה או מהודקת, ושלל מהמורות, חריצים והפתעות שונות שניכונו "על הדרך". תוואי המקצה העיקרי (שבת) יצא מיער ירוחם צפונה ומערבה לכיוון משאבי שדה, משם דרומה דרך רמת בוקר לצפרים, הר ערקוב והקפת שטחי האימונים דרך הר קמר, רמת רוח וחזרה דרך צירי החולות של שונרה ואשלים. סך הכל אזורים מוכרים למטיילים באזור, אם כי התוואי הספציפי יחסית פחות מוכר. בסך הכל, למעט מספר טעויות נקודתיות (שאחת מהן עלתה לרז והילל במיקום הראשון בקטגוריה) לא דווחו בעיות ניווט מיוחדות – אולם שמענו על מספר יחסית רב של בעיות נווטים – התוואי המשובש במיוחד, תנאי האבק הקשים והחום השפיעו לרעה על בטניהם של הנווטים שרוכנים על המפות בנסיון למצוא את הנתיב הנכון... ללא ספק, מילת המפתח לתאור האירוע היתה "קשה". כל הצוותים, כולל המקצועיים ביותר ומנוסי המירוצים בחו"ל, סבלו יחד עם הרכבים מהתוואי המשובש במיוחד. למי שלא מכיר את האזור – מדובר בקרקע חוואר פריך, שמשקעים ולחות מקשים את שכבתו החיצונית, אולם זרימת מי שטפונות חורצת את הקרקע ובמקרים רבים לרוחב הנתיב. החריצים לא פעם הופיעו בנקודות "מתות" בקו הראיה של הנהג (וכמובן לא מופיעים במפה), והם חוללו שמות במתלי הרכבים שחלקם שברו מתלים כבר בדקות הראשונות של המסלול. כך למשל הצוות של ניצן שקל ואריה פאהן שברו כבר בהתחלה את הבולמים הקדמיים, ונאלצו לנסוע בזהירות על בולמים משניים בלבד כמעט למלוא אורך המסלול. יחד עם זאת , הצליחו להגיע למקום השני בקטגוריה – והפעם דווקא אחרי איציק בריל ונווטו חזי בצלאל שבנהיגה מתונה ואחראית נמנעו מתקלות מכניות, ובזכות ניווט מוצלח שייטו היישר למקום הראשון בקטגוריה. אבל לצוות המצליח ביותר בקטגוריה, אלון אסולין ונווטו אייל עובדיה מצוות אוטוויק, היה פחות מזל. כבר בחלקו הראשון של המסלול נכנס הפאג'רו שלהם לחריץ נעלם שכזה (שהוסתר באבק שהשאיר אחריו טרקטורון שרכב לפניהם) והחזיר את נשמת הבולם לבורא יחד עם צינור בלימה. לאחר עיכוב רב (למעלה משעה) ובהיעדר תוצאה ריאלית הם החליטו למזער נזקים נוספים לרכב ולפרוש, בידיעה שבינכה האליפות בקטגוריה כבר בידיהם. גם מזלו של גל שחם לא שפר – לאחר 100 ק"מ, במהלך ניסיון עקיפה של רוכב אופנוע שלא פינה את הדרך כנדרש, הוא נכנס לבור ושבר את מוט ההגה. בקטגוריה הבכירה הובילו רז והילל לאורך רוב המסלול עד לטעות ניווט קלה כמה מאות מטרים לסיום, שעלתה להם בהפסד לשי שמעוני בהפרש של 5 שניות בלבד! לשי שמעוני ניווט אביב ספקטור (לשעבר נווטו של עידו מ- IRT) לאחר ששי נפרד מנווטו הקבוע גדעון בן שמואל. גדעון חידש ימים מקדם, וחזר להשתתף על אופנוע. ומתברר שכנראה לא שוכחים איך לרכב גם על אופנוע – וגדעון קטף את המקום הראשון בקטגוריית האופנועים העממית. הסיפור המעניין של היום היה שייך לקטגוריית הסדרתיים, או B בשמה האחר. בעוד המאגנום של צוות אוטוויק הנהוג בידי איציק אסולין ונווטו אלעד רחמים שועט בעקבות ניר בן-ארי וגלעד מוזס, הגיעו השניים לעיקול חד בערוץ נחל הבשור. נראה שהעיקול, שמסתיים בחדות במדרגה גבוהה/מצוק קטן בגובה של כשני מטרים, לא היה מסומן כדבעי, והסופה של ניר בן-ארי החליטה לבדוק אם היא יכולה לעוף, ומיד אחריה גם המאגנום של אוטווויק שהיה כנראה מרוכז בעיקר ברכב שלפניו. תוצאות? נזק. הרבה נזק, אולם לרכוש בלבד. רשימת הנזק כוללת סופה שממש נשברה (סרן קדמי התנתק לחלוטין) בעוד שאיציק, שקלט בשניה האחרונה כי הוא עומד לבצע Evel Knievel (בקטע בו הלהטוט לא מצליח), דווקא האיץ טרם הנפילה (לפי הספר!) והצליח לבצע נחיתה מושלמת שנגמרה ללא נזקים נראים לעין, למעט פגוש קדמי שבור. הבדל מדהים ברמת הנזק בין שני כלי רכב שעברו נפילה זהה בעיקרון. הפגוש התלוש בצבע אדום הוסב אחר כבוד לתמרור אזהרה לנהגים הבאים, ובהחלטה משותפת סייע צוות אסולין לצוות בן-ארי לחבר חזרה את הסרנים של הסופה באמצעות רצ'טים, ואף נסעו צמוד איתם לליווי עד לקו הסיום (מאחר ומבחינת נקודות היו צריכים אוטווויק לסיים לפני בן-ארי בלבד). רוח ספורטיבית למהדרין. בכך השאירו השניים את הניצחון בקטגוריה לצוות ההילוך השישי (גיא גוטליב ורון גל), שהצליחו להתגבר על בעיית התחממות חמורה ולשמור את צוות המובילים בין הכוונות, עד שאלו פרשו כנפיים. בקטגוריית הבאגים ניצח הצוות כפר מסריק, כאשר צוות אוטו-סרטינה של לירן סבארוב ואייל אפרת לתכנן אסטרטגיות במקום לנהוג – ברכבם הוחלף גיר יומיים לפני האירוע, ומיד התברר כי הגיר אינו תקין וסובל מנזילת שמן חמורה. עד לנקודה 8 במסלול הם הספיקו למלא 8 ליטר שמן גיר, וכשהחליטו שצברו מספיק נקודות באירוע חזרו כלעומת שבאו תוך שהם "אוספים" את נקודות הציון של סוף המסלול בלבד (חופפות לנקודות הראשונות). הקטע הקצר הספיק להם לזכות במקום השני בקטגוריה ובמספיק נקודות כדי להישאר במקום הראשון באליפות השנתית בקטגוריית הבאגי, וזו היתה מטרתם העיקרית. כמה חידושים נראו באירוע, ובראש ובראשונה צוות הנשים של ניצה וליבת בחסות קבוצת רמות. זוג הנשים, שלהן עבר "סולידי" של טיולי שטח ואף השתתפות באירוע חרמון-אילת עם רכב משפחתי, התעניינו לא מזמן בקורס הדרכה של איציק בריל, ולאחר מכן "נדלקו" ויצרו שיתוף פעולה עם קבוצת רמות של בריל. תוך כחודש בלבד (!) מתחילת הלימודים, הגיעו הנשים לאירוע חמושות בפאג'רו קרבי למהדרין שהוכן על ידי רמות, והן צלחו בהצלחה את רוב המסלול עד שנתקעו על סכין בנקודה 41 מתוך 53. כבוד, והרבה. שתי הנשים נראו חדורות מוטיבציה ואנו מקווים כי יתמידו להגיע לאירועים הבאים וימשיכו להציג גרף שיפור מרשים. חידוש שני מעניין הוא הטרקטורון עליו רכב יובל שרון. יובל, שחזר לפני כשבוע מאירוע הבאחה בארה"ב-מקסיקו, כבר צבר מספיק נקודות לזכיה באליפות קטגוריית הטרקטורונים המקצועית, והוא התפנה להגשמת חלום – ידידו יעקב וייס העמיד לרשותו טרקטורון בומברדייה DS650 דומה לזה עליו רוכב יובל... עם מנוע של אופנוע ספורט – קווסאקי נינג'ה – שתול בקרביו.... מדובר במנוע שמפיק 120 כ"ס (יותר מפי שתיים מההספק המקורי) ומגיע לסל"ד אסטרונומי של למעלה מ- 15,000 סל"ד. וזה נשמע מצויין! יובל מספר כי המהירויות אותן מפתח טרקטורון זה פשוט אסטרונומיות, תאוצות מעולם אחר, עד כדי חציית קטעי דיונות טובעניות ממש בריחוף. מספרים על תאוצה ל- 160 קמ"ש בתוך 200 מטרים בלבד... סך הכל אירוע קשה – פיזית (לנהגים), מנטלית (כלומר סחרחורות, לנווטים), וגם לכלי הרכב. סך הכל נראה שהקושי התקבל יחסית בברכה על ידי המשתתפים, חרף הנזקים וחרף התשישות, ופינאלה יפה לעונה. בשנה הבאה צפויים שינויים מסויימים בליגה כתוצאה מהתאמות שונות כהכנה להטמעת חוק הספורט המוטורי, וכל המשתתפים הביעו ציפיה להמשך ארגון האירועים המקצועי על ידי נועם היימן ושאר המארגנים של ה"ראלי רייד". תוצאות: T1 1. שי שמעוני ואביב ספקטור, צוות גתוס/כל גדר 2. רז הימן והילל סגל, צוות ליוגב/מיצובישי פוינטר/תנועה 3. אלון שחף ואורי יעקובוביץ' צוות תלבר מוצרי פופ T1 2x4 1. ניר שני ועומרי רשף, צוות מוסך כפר מסריק 2. לירן סברוב ואייל אפרתי צוות אוטו-סרטינה T2 1. איציק בריל וחזי בצלאל, צוות רמות 2. ניצן שקל ואריה פאהן, צוות טלפארמה 3. יפתח שובל וצחי הרצוג, צוות מוטורוני B 1. רון גל וגיא גוטליב, צוות ההילוך השישי 2. איציק אסולין ואלעד רחמים צוות אוטוויק 3. ניר בן ארי וגלעד מוזס, צוות דרך השטח/הגה בשטח אופנועים מקצועי 1.אופיר לוק 2.ערן וולנברג, צוות ד.ל.ב/offroad/ שחר אופנועים 3.שגיא הימן, צוות הימן דלקים אופנועים כללי 1. גדעון בן שמואל 2. נסי פרידמן 3. רפי דנטה, צוות הוד גינון טרקטורונים A 1. יובל שרון, צוות אבנוע/רוטשילד אופנועים/המבדקה/פארק ניצנים 2. אלי אוחיון, צוות אבניר-Can-Am 3. ליאור טובול, צוות מכבסה מכנית טרקטורונים כללי 1. אסף ארצי, צוות אבידן מוטורס סוכנויות 2. גיל אלמדאווי, צוות רמגל מלגזות 3. דדי שפרונץ, צוות דגש טרקטורונים/א.ד מוצרי תעבורה אלופי הליגה 2007: T1 רז הימן והילל סגל 2X4 לירן סברוב ואייל אפרתי T2 אלון אסולין ואייל עובדיה B רון גל וגיא גוטליב אופנועים מקצועי אופיר לוק אופנועים כללי רפי דנטה טרקטורונים מקצועי יובל שרון טרקטורונים כללי דדי שפרונץ