בכנס מהנדסי הרכב שנערך ביום חמישי שעבר עלה לדוכן הנואמים גם ניצב בן-חמו, ראש אגף התנועה במשטרת ישראל. בין החלקים הצפויים בנאומו – האכיפה היא הכלי היעיל היחיד בטווח הקצר למלחמה בתאונות הדרכים וכו', הגיח לפתע גם פרט חדש – בן חמו גילה כי בקרוב, כחלק מהתוכנית להרחיב משמעותית את פרישת אמצעי האכיפה האלקטרונית, יותקנו בארץ מצלמות מהירות חדשות בשיטת ^מהירות ממוצעת^. למי שלא מכיר, מדובר בשיטת אכיפת מהירות שונה לחלוטין מהמקובל היום – במקום מצלמה עם גלאי מהירות המצלמת כל מכונית העוברת לידה במהירות העולה על החוקית, מותקנות שתי מצלמות דיגיטאליות במרחק ידוע אחת מהשניה. בדומה למצלמות של כביש 6, המצלמות הללו מחוברות למערכת מחשב היודעת לקרוא מתוך התמונה את מספר הרכב, וכך יודעת המערכת בדיוק כמה זמן לקח לרכב האמור לעבור את הקטע הנתון. משם הדרך לחישוב המהירות הממוצעת היא כבר פשוטה. עבור חובבי המהירות זו היא בשורה קשה – בניגוד למצלמות המוכרות, שדורשות האטה רגעית (עניין שהפך כבר לרפלקס מותנה אצל הישראלי. אפילו כאשר התנועה זוחלת אפשר לראות את כל הנהגים בולמים לפתע לפני מצלמת המהירות), מצלמות המהירות הממוצעת דורשות להאט לאורך הקטע כולו (או לפחות לעצור למנוחה באמצע הקטע). אין עדיין תאריך סופי להצבת המצלמות החדשות, במשטרה טוענים כי העניין לא תלוי בהם, ומאותה סיבה בדיוק אין גם נתונים נוספים כמו מספר המערכות שיוצבו או מיקומן.