ה-IIHS הוא מכון מחקר לבטיחות בדרכים שהקימו חברות הביטוח האמריקאיות. הוא בוחן מכוניות במבחני ריסוק קדמי וצדי הדומים למדי לאלו של ה-ENCAP, ומוסיף עליהן גם ציון לתכנון המושבים ומשענות הראש, ויכולתם לצמצם את הסיכון לפגיעת ''צליפת שוט'' בפגיעה מאחור. המכון מדרג את ביצועי המכוניות בארבע ציונים – טוב, מתקבל על הדעת, גבולי ועלוב. כדי להקל את הבחירה על הצרכן האמריקאי, בוחר מדי שנה המכון את המכוניות הבטוחות ביותר בכל קטגוריה. כדי לזכות בתואר ה-Top Safety Pick, המכונית צריכה לקבל ציון ''טוב'' בכל הסעיפים, ולהיות מצוידת בבקרת יציבות – דרישה שהצטרפה בשנה שעברה בעקבות מחקר של המכון שהראה כי הסיכון לתאונה, ובעיקר תאונה עצמית (משמע של כלי רכב בודד), קטן משמעותית בכלי רכב עם בקרת יציבות. עוד חידוש הוא הענקת הציון לטנדרים – המכון החל לבחון גם אותם במבחני ריסוק צד כך שגם הם מועמדים לבחירה. ההודעה לעיתונות של המכון מציינת לטובה את העובדה כי בראשית שנת המודל 2007, רק 13 דגמים זכו לתואר הנכסף, עוד עשרה דגמים נוספו במהלך שנת המודל ועתה עוד 11 דגמים מצטרפים לחוג הנבחר, מעמידים את הסך על 34 דגמים שונים (אם כי בחלקם בקרת היציבות היא רק אופציה). המכון מציין עוד כי 23 דגמים נוספים קיבלו ציונים טובים בריסוק הקדמי והצידי ומותקנת בהם בקרת יציבות, אולם ציון הריסוק האחורי שלהם, שאינו טוב, נטל מהם את התואר. ואלו המכוניות שזכו בתואר ''בחירת הבטיחות'' (בחלוקה על פי הקטגוריות כפי שהן מקובלות בארה''ב): מכוניות קטנות: סובארו B3 (אימפרזה) (עם בקרת יציבות אופציונאלית) מכוניות בינוניות: אודי A3 ו-A4 הונדה אקורד סאאב 3-9 סובארו לגאסי/B4 (עם בקרת יציבות אופציונאלית) מכוניות בינוניות פתוחות: סאאב 3-9 וולוו C70 מכוניות גדולות פורד טאורוס (עם בקרת יציבות אופציונאלית) מרקיורי סייבל (עם בקרת יציבות אופציונאלית) וולוו S80 מיניוואנים: הונדה אודיסי היונדאי אנטראג' קאיה סדונה (קרניבל, הקיימת גם בגרסה ארוכה יותר בארה''ב) רכבי פנאי קטנים הונדה CR-V, אלמנט סובארו פורסטר (עם בקרת יציבות אופציונאלית) רכבי פנאי בינוניים: אקורה MDX, RDX ב.מ.וו X3, X5 פורד אדג', טאורוס X הונדה פילוט יונדאי סנטה-פה ו-וורה קרוז (שיוצרו אחרי אוגוסט 07) לנקולן MKX מרצדס M קלאס סאטורן VUE (מהדגם החדש, שייוצר מדצמבר 07) סובארו טריבקה טויוטה הילנדר וולוו XC90 טנדרים גדולים: טויוטה טונדרה