אחד המרכיבים הקבועים והאהובים בתכנית הבריטית האולטרה-פופולרית 'טופ גיר' הוא מדידת זמנים סביב מסלול הניסויים הביתי של התכנית (מנחת מטוסים לשעבר), בידיו של הסטיג כמובן. השגת זמן טוב שם הפכה להיות ענין יוקרתי וחשוב עבור יצרני מכוניות ספורטיביות, לאור המיליונים הרבים הצופים בתכנית ברחבי העולם. התוצאות הטובות ביותר נקבעות באופן מסורתי על-ידי מכוניות קצה: אקזוטיקה אולטרה-יקרה כמו פרארי אנזו או פאגאני זונדה, ומכוניות-מסלול ספרטניות מסוגן של ראדיקל, אריאל או קייטרהם. במרוצת השנים שופר השיא טיפין-טיפין, וכיום עומד על 1:17.6 ד' – תוצאה שנקבעה בשנה שעברה על-ידי הקוניגסג CCX (אחרי שזו זכתה לתוספת כנף אחורית, כזכור). ובכן המושג ^טיפין טיפין^ אינו רלבנטי עוד, שכן בתוך פרק זמן של פחות מחודש נותץ השיא לרסיסים, בשני שלבים. התחילה במלאכה ב-23 באוקטובר האולטימה GTR720 – אותה מכונית ממש שמחזיקה בשיא 0-100-0 העולמי (האצה מעמידה למהירות 100 מייל בשעה והגעה חזרה לעצירה מלאה). ה-GTR, רפליקת-מסלול שבמונחים יחסיים עולה גרושים, קבעה תוצאה מדהימה של 1:12.8 ד', שיפור של כמעט 5 שניות לתוצאתה של הקוניגסג. ואז הגיע תורה של הקאפארו T1, המכונית שקובעת אמות-מידה חדשות בכל הנוגע לביטוי ^קיצונית^ ולביצועים חוקיים-לכביש, עם יחס הספק-משקל כפול משל בוגאטי ויירון. לפני מספר ימים, במסגרת תכנית טופ-גיר, הציבה ה-T1 את השיא על 1:10.6, שיפור של שתי שניות נוספות ובדיוק 7 שניות מהיר יותר מהקוניגסג. במונחים של מסלול קצר כמו מנחת דאנספולד בו משתמשת טופ-גיר, זהו פער של נצח. אלא שהשיא של ה-T1 לא יחשב. אחד הקריטריונים של טופ-גיר הוא שהמכונית תהיה מסוגלת לנסועבכבישים יומיומיים, לא רק שתהיה חוקית – ואמת המידה היא יכולתה לעבור גבשושיות-מהירות ('באמפרים', Speed Bumps באנגלית, והבריטים מכנים אותם גם 'שוטרים ישנים'). הקאפארו הנמוכה אינה מסוגלת לעשות זאת, ולכן זמן הקפתה המדהים הוסר מלוח התוצאות. יש לציין, אגב, כי הקאפארו זכתה לביקורת רבה מצד אנשי טופ-גיר, ודי ברור (אם היה עוד ספק) כי פיתוחה רחוק מלהיות מושלם – וכי אין מה לחפש איתה מחוץ למסלול. לטענת ג'רמי קלרקסון, במהירות רגילות, כאשר האמצעים האוירודינמיים של ה-T1 אינם מייצרים כוח הצמדה, פשוט בלתי אפשרי לנהוג בה. יש להזכיר כי במסגרת התכנית המתחרה Fifth Gear פרצה דליקה במכונית תוך כדי נהיגה בידיו של המגיש ג'ייסון פלאטו, נהג מירוצים מצטיין ופעיל ואלוף בריטניה ב-BTCC לשעבר, אשר נכווה כתוצאה מכך. אלא שפסילת השיא של הקאפארו אינה מסייעת לאולטימה. גם התוצאה של ה-GTR אינה נחשבת, משום שהיא לא נקבעה במסגרת התכנית ולא הסטיג היה זה שנהג בה. בניגוד ל-T1, אגב, האולטימה היא מכונית שפיתוחה הושלם זה מכבר, נעשה בה שימוש קבוע בכבישים רגילים, והיא עוברת שוטרים רדומים – לטענת החברה – ללא בעיות...