שוק הרכב האמריקני כמרקחה: סקר האמינות השנתי של Consumer Reports העניק לשלושה דגמי טויוטה ולקסוס ציוני אמינות-צפויה מתחת לממוצע. במונחים של ארה"ב מדובר ברעידת-אדמה. בין השלישייה המדוברת נמצאת גרסת ה-V6 של הקאמרי, המכונית הנמכרת ביותר בארה"ב – וזו הפעם הראשונה אי-פעם שהקאמרי V6 אינה זוכה לציון 'מומלץ' מקונסיומר ריפורטס. שני הדגמים האחרים שכשלו הם גרסת ה-V8 הנעה-כפולה של הטנדר הגדול טונדרה, וגרסת הנעה-כפולה של הלקסוס GS. יש לציין כי הסקר המקיף, שכלל השנה 1.3 מיליון בעלי מכוניות, מעניק ציונים נפרדים לגרסאות שונות של אותו דגם ולשנות דגם שונות כך שגרסאות-מנוע והנעה אחרות של הקאמרי, ה-GS והטונדרה מדורגות בנפרד (וציוניהם מעל הממוצע); הציונים לגרסאות ישנות יותר של המכוניות אינם מושפעים. בדירוג המעודכן של קונסיומר ריפורטס ירדה טויוטה מהמקום הראשון לחמישי בין המותגים, כאשר שני מותגי הונדה – הונדה ואקורה – עולים למקום הראשון לפני סאיון (מותג-הצעירים של טויוטה) וסובארו. בדירוג היצרנים, הנקבע לפי כל מותגי החברה, דורגה הונדה (כולל אקורה) ראשונה, סובארו במקום השני וטויוטה (כולל לקסוס וסאיון) במקום השלישי. לתוצאות החדשות יש השפעה משמעותית: עד היום נהג 'קונסיומר ריפורטס' להעניק ציון "מומלץ" למכוניות טויוטה ולקסוס חדשות עוד לפני שהצטבר מידע לגביהן, על בסיס הישגי העבר של היצרן שביסס את אמינותו במשך שנים. מעכשיו יפסיק המגזין עם מנהג זה לגבי דדגמים חדשים או שיעברו שינוי מהותי. טויוטה יכולה להתנחם בכך שבאופן כללי, מכוניותיה עדיין מככבות – כמו היפניות, בכלל (בניגוד לממצאים של J.D. Power לא מכבר). בנוסף להובלה בין המותגים כאמור לעיל, מתוך 39 המכוניות המומלצות מבחינת אמינות, לא פחות מ-31 שייכות למותגים יפניים, 17 מהן מתוצרת קונצרן טויוטה (7 מגיעות מהונדה, 3 מניסאן-אינפיניטי, 2 מסובארו, אחת של מיצובישי ומאזדה). בין המכוניות המשפחתיות (לפי ההגדרה האמריקנית) מדורגת במפתיע הפריוס במקום הראשון באמינות; אחריה בדירוג נמצאות הונדה אקורד, יונדאי סונטה, טויוטה קאמרי היברידית ופורד פיוז'ן. פורד, אגב, הפגינה שיפור גדול בסקר ו-41 מתוך 44 דגמיה זכו לציון ממוצע ומעלה. נזכיר עוד כי המכונית עם דירוג האמינות הנמוך ביותר בסקר כולו היא הפונטיאק סולסטיס, הרודסטר הקטנה תואמת-מיאטה, ואילו המותג הגרוע ביותר הוא לנד רובר. בין 44 המכוניות הגרועות ביותר, 20 הן מתוצאת אמריקנית – אבל החלוקה היא 13 לג'נרל-מוטורס, 6 לקבוצת קרייזלר ורק 1 לפורד (עם שיפור מובהק, כאמור לעיל).