אחת הנקודות הבולטות לגבי מכוניתה הקטנה החדשה של אלפא-רומיאו, המיטו, היתה מיצובה בשוק ישירות מול המיני של ב.מ.וו: שתי מכוניות פרימיום קטנות ספורטיביות, עם הרבה סטייל. על רקע זה, אפשר בהחלט לראות את הידיעה הבאה כהפתעה. בשבוע שעבר חתמו ב.מ.וו ופיאט על מסמך הבנות אודות שיתוף פעולה עתידי לגבי מכוניות קטנות. על פי המסמך שפרסמה ב.מ.וו יבחן שיתוף רכיבים ואף פלטפורמות – ספציפית לגבי מותגי מיני ואלפא. המטרה היא להשיג חסכון בעלויות פיתוח וייצור. במסמך שפרסמה פיאט דובר על אלמנט נוסף של שיתוף-הפעולה, לפיו תסייע ב.מ.וו לפיאט בהחדרת מותג אלפא-רומיאו לשוק האמריקני, צעד המתוכנן לשנת 2010-2011. עבור ב.מ.וו מהווה ההסכם עם פיאט חידוש בכך שעד היום, שיתופי הפעולה של החברה – עם פיז'ו-סיטרואן ודיימלר-קרייזלר – הצטמצמו לתחום המנועים. לא חסרות סיבות לשיתופי פעולה בין היצרנים. השוק האירופי כיום חלש יחסית, על אחת כמה וכמה השוק האמריקני, ומחירי חומרי הגלם נמצאים במגמת עליה מתמדת. הפתרון הוא העלאת מחירים לצרכן – מה שבודאי לא יתרום לעקומת המכירות – או מציאת דרכים לצמצם בעלויות.