שוק הרכב בארה^ב ממשיך להדרדר, בהתאמה לעליית מחירי הדלק שם, בעוד היצרנים המקומיים נאלצים להתמודד לא רק מול ביקוש הולך ופוחת אלא גם כנגד עליות במחירי חומרי הגלם ושביתות של איגודי העובדים. לקראת פרסום נתוני המכירות של חודש יוני היו כל המומחים תמימי דעים כי צפוי חודש קשה במיוחד – ועכשיו, עם הגעת המספרים, מתברר כי התחזיות לא התבדו. בסוף חודש יוני הראו מחירי הדלק בארה^ב עליה ממוצעת של קרוב ל-40% לעומת שנה קודם לכן, מה שבהחלט מסייע להסביר את הצניחה המבהילה והמתמשכת במכירות: לאחר שנמסרו נתוני רוב היצרנים המובילים מראים המספרים ירידה של 17.5% במכירות ביוני 2008 לעומת יוני 2007, כאשר מתחילת השנה הירידה במכירות המצטברות עומדת על 9.7%. חלק מהיצרנים, בעיקר אלו הנשענים על רכבי-פנאי גדולים וטנדרים כבדים, ספגו ירידות גדולות עוד יותר. מצבה של קרייזלר הוא העגום ביותר, עם נפילה של יותר משליש – 35.9% – ביוני ו-22% מתחילת השנה. בשבועות האחרונים רבו השמועות על מצבה הקשה של קרייזלר, והדיבורים החוזרים ונשנים אודות אפשרות להליך פשיטת רגל – דיבורים שהוכחשו נמרצות על-ידי דובר קרייזלר, שטען כי ^הקבוצה עומדת בכל יעדיה^. קונצרן פורד רשם ירידה של כמעט 30% לעומת יוני 2007. אמנם הנתונים לחודש האחרון אינם כוללים – לראשונה – את מכירות יגואר ולנד-רובר (שעסקת מכירתם נסגרה סופית ב-1 ביוני), אך גם כאשר מתחשבים בכך המספרים של פורד עדיין גרועים עם ירידה של כ-28%. במכירת רכבי הפנאי של פורד הירידה היתה של 55% ביוני, ו-34% מתחילת השנה. מכירות הפורד אקספלורר, מי שהיה עד לא מכבר רכב הפנאי הנמכר ביותר בארה^ב, צנחו ביותר מ-50%. בין שלוש היצרניות מדטרויט מצבה של ג'נרל מוטורס הוא הטוב ביותר, אך 'טוב' הוא מונח יחסי בלבד: מכירות GM ירדו ב-18.5% לעומת יוני 2007, ומתחילת השנה היא ספגה את המכה הקשה ביותר בין הקונצרנים הגדולים עם ירידה מצטברת של 16.3%; מותג האמר ירד כמעט ב-60% ביוני. אבל לא רק יצרני ארה^ב סובלים. מכירות טויוטה ירדו ב-21.4% (!!) ביוני וב-6.8% מתחילת השנה; אחת הסיבות המפתיעות לירידה הגדולה ביוני היא דווקא הפריוס, שהיתה אמורה להיות כוכבת-מכירות בתקופה זו של מחירי דלק גבוהים. בעיות אספקה של הדגם הביאו לירידה משמעותית של 25% אך מדובר בתופעה לא מייצגת. גם ניסאן לא הבריקה ואיבדה קרוב ל-18% ביוני. עם זאת מצבן של שתי אלו טוב לעומת מיצובישי, שהולכת ומאבדת גובה בארה^ב. מכירותיה צנחו ב-42% וירדו לכ-7,500 מכוניות בלבד ביוני – לשם השוואה, טויוטה מכרה קרוב ל-200,000 באותה תקופה – ומתחילת השנה איבדה מיצובישי קרוב לרבע ממכירותיה הצנועות. בתוך כל הנתונים השחורים יש קצת קרני אור. הונדה ויונדאי הצליחו להלחם במגמה הכללית ולהשיג גידול במכירות. אצל הונדה מדובר בשיעור צנוע אמנם, 1.1%, אך במצב השוק הנוכחי גם זה מהווה הישג נאה. ואילו קבוצת יונדאי-קאיה השיגה גידול של 3.5%, התוצאה הטובה ביותר ביוני בין כל היצרנים לגביהם נמסרו נתונים נכון לרגע כתיבת שורות אלו (דהיינו כמעט כולם, כאשר החסרים הם מאזדה, ניסאן ופולקסווגן). בכלל הקבוצה הקוריאנית נמצאת במצב מצוין: בסיכום המכירות הגלובליות הושג ביוני שיא מכירות חודשי של כל הזמנים עבור יונדאי-קיה. המכירות החצי-שנתיות מהוות גם הן שיא של 1,481,000 מכוניות, גידול של 14.2% לעומת אותה תקופה ב-2007.