שוק הרכב הישראלי שגשג בארבעת החודשים הראשונים של השנה, והפגין עליה דרמטית לעומת 2007. עד סוף חודש אפריל הגיעו המכירות המצטברות עד כמעט 80,000 מכוניות, גידול של 60% לעומת אותה תקופה ב-2007. אבל עכשיו כבר ברור כי מגמת הגידול נבלמה. כבר בחודש מאי נרשמו משמעותית פחות מסירות רכב חדש מאשר במאי 2007; אז סברנו כי השינוי בשיטת רישום שנת הדגם הוא שאחראי לכך, אך עכשיו, עם פרסום נתוני המסירות לחודש יוני, מתברר כי השוק אכן בהאטה. בחודש יוני נמסרו ללקוחות 19,574 מכוניות פרטיות וכלי רכב מסחריים קלים, כך על פי נתוני איגוד היבואנים שנמסרו היום. מספר זה מהווה אמנם עליה לעומת חודש מאי, אך ירידה של כ-4% לעומת יוני 2007. במחצית הראשונה של השנה נמסרו 116,313 מכוניות חדשות, עדיין גידול של כ-26% לעומת קצב המכירות בתקופה המקבילה לפני שנה – אך הרבה פחות מהזינוק שנרשם בתחילת השנה. בכל זאת, אם יימשכו המכירות בקצב הנוכחי הרי שהשוק הישראלי צפוי בכל זאת לרשום שיא של כל הזמנים ב-2008 ולחצות קלות את קו המכירות השנתיות של 200,000 מכוניות. בדירוג המותגים החודשי אין הרבה חדש: מאזדה ממשיכה להוביל, הפעם בפער קטן לעומת יונדאי שנהנתה מחודש מצויין, עקפה את טויוטה בדירוג המצטבר ואף פתחה פער של כ-1,000 מכוניות בקרב הצמוד ביניהן. בין המצטיינות החודשיות יש לציין את רנו, שישית בדירוג המכירות של יוני, אשר עקפה בזכות כך את מיצובישי וסיטרואן ועלתה למקום ה-7 בדירוג המצטבר. עוד מספר נתונים שעולים מסיכום המחצית הראשונה של 2008: סקודה הוא המותג המשתפר ביותר של השנה, עם מסירות של 2,765 מכוניות לעומת 761 בלבד (!) ב-2007. זהו גידול של 263%. כמעט מחצית מהמכירות שייכות לדגם הרומסטר, האחראי העיקרי להצלחה, בזכותו גם מדורגת סקודה שניה בתחום הואנים כאשר רק סיטרואן עם (בעיקר) הברלינגו מקדימה אותה. יונדאי היא המותג המוביל במסירות רכבי פנאי בזכות שילוב של הטוסון והסנטה-פה, זאת למרות שטויוטה עדיין מחזיקה במקום הראשון במסירות דגם בודד עם הלנדקרוזר. איסוזו ממשיכה כרגיל להוביל בתחום הטנדרים עם ה-D-מקס. מרצדס היא מותג היוקרה המוביל – אבל אם נתעלם ממסירות ואנים, תחום בו מותגי היוקרה האחרים אינם פעילים, נקבל תמונה שונה. כאשר מתייחסים למכוניות נוסעים ולרכבי פנאי בלבד, וולוו הוא מותג היוקרה המוביל עם 506 מסירות (גידול של יותר מפי 2 לעומת 2007), לפני אודי (446), ביואיק (428), מרצדס (415), ב.מ.וו (391) ולקסוס (265). אצל שני האחרונים מהווים נתוני 2008 אכזבה מסויימת: מסירות ב.מ.וו ירדו ב-7%, ואלו של לקסוס עלו רק ב-10.4%, פחות מהעליה הכללית בשוק ולא מספיק עבור מותג צעיר בשנתו השניה בשוק. גם לביואיק אין מה לשמוח יתר על המידה, עם ירידה של 20%. מותגים נוספים בולטים שסובלים מירידות ב-2008 לעומת 2007 הם סובארו (24%–), פורד (18.6%–), דייהטסו (13.6%–) ופיאט (12.5%–). האמר, אצלנו כמו בארה^ב, בצניחה: רק 39 נמסרו השנה עד עתה לעומת 70 לפני שנה – ירידה של 44%. מסירות יוני 2008: עשרת המובילות 1. מאזדה, 3,664 2. יונדאי, 2,909 3. טויוטה, 1,859 4. שברולט, 1,351 5. הונדה, 1,072 6. רנו, 856 7. פולקסווגן, 738 8. מיצובישי, 703 9. סוזוקי, 695 10. דייהטסו, 594