ק-ק-קנינגהאם - אוטו

ק-ק-קנינגהאם

עקב חילוקי דעות בין בעלי המניות, הודיעה חברת קנינגהאם – המתעדת לייצר מכונית-על יוקרתית – על עצירה של פעילות הפיתוח. פסק זמן – או סוף הסיפור?

ההתחלה היתה מבטיחה: בינואר 2000 הוקמה חברת מכוניות חדשה הנושאת שם קלסי, על-ידי לא אחר מאשר בוב לוץ, הרב-מג של תעשיית הרכב האמריקנית, שאחר כך התמנה לתפקיד-מפתח ב-GM. לוץ, יחד עם בריגס קנינגהאם השלישי – יורשו של קנינגהאם המקורי – הגו את הרעיון של חברת מכוניות וירטואלית, אשר תרכוש למעשה את כל מרכיבי המכונית ממקורות חיצוניים. התכנית היתה להגיע לייצור ב-2003 או 2004, עם מכונית קופה אולטרא-יוקרתית בהיקף ייצור צנוע של כמה מאות בשנה. מנוע V12 בנפח 7 ליטר והספק של קרוב ל-500 כ"ס הבטיח אקסקלוסיביות ואקזוטיות גם יחד. תג המחיר המשוער: רבע מיליון דולר. אב-הטיפוס של המכונית, שכונתה C-7, הוצג בתערוכת דטרויט 2001, זמן קצר אחרי ש-GM (אשר בינתיים כבר הספיקה לשכור את שירותיו של לוץ, כאמור) הודיעה כי החליטה להשקיע בפרוייקט סכום צנוע של 2 מיליון דולר. מאז לא שמענו מאום על קנינגהאם – עד עתה. עכשיו התבשרנו בהודעה מטעם יו"ר החברה, ג'ון מק'קורמק, כי פעילות הפיתוח הושעתה בשלב זה – זאת בעקבות תביעה שהגיש בריגס קנינגהאם, אחד ממקימי החברה כזכור, כנגד חביו המייסדים וכנגד עוד בעלי תפקידים ובעלי מניות בחברה. כתוצאה מהגשת התביעה, הופסקה הזרמת המימון לפעילות החברה מצד הגורמים הפיננסיים שמאחוריה, עד שתתקבל הכרעה משפטית. זו בהחלט התפתחות עגומה ומצערת. עורכי-הדין של חברת קנינגהאם הודיעו כי לתביעה אין כל בסיס, וכי ישיבו מלחמה שערה בבית המשפט. השאלה, כמובן, היא האם החברה תוכל להתאושש – ללא קשר לתוצאות הקרב המשפטי.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות