לאחר שבסוף 2001 השיקה סיאט את האיביזה החדשה (ששיווקה בישראל החל לא מכבר), תחשוף החברה בתערוכת פריז את הקורדובה. כמו בדגמים הקודמים, הקורדובה היא גרסת סדאן של האיביזה, והדגם החדש נהנה מכל השיפורים שהיו מנת חלקה של האיביזה החדשה. בסיס הגלגלים גדל בכ-2 ס"מ, ומה שמשמעותי יותר – הרוחב גדל בכ-6 ס"מ, לטובת מרחב הפנים האמור להיות משופר מהותית. עוד מציינת סיאט כי נפח תא המטען צמח ב-30 ליטרים – אם כי לתא המטען הענק הקודם לא היה חסר נפח.
כמו באיביזה, גם בקורדובה היצע המנועים הראשוני מצומצם למדי, ויכלול שלושה מנועי בנזין ושני מנועי TDI. גרסאות הבנזין הן 1.2 ל‘ 3 ציל‘ עם 64 כ"ס, 1.4 ל‘ 75 כ"ס, ו-1.4 ל‘ 100 כ"ס; דגמי הטורבו-דיזל מצויידים במנועים מסדרת ה-PD המתקדמת, עם 100 או 130 כ"ס. שוב כמו באיביזה, גרסה זו האחרונה תהיה החזקה והספורטיבית במשפחה בשלב זה, עם תיבה ידנית בת 6 מהירויות.
הקורדובה החדשה עתידה להיות משמעותית עבור סיאט בשוק הישראלי, עם פוטנציאל גבוה לציי רכב ומוניות – בין היתר לאור העובדה שלפולקסווגן פולו החדשה אין בינתיים גרסת "קלאסיק" בעלת באגאז‘ נפרד. התחרות העיקרית עבורה תגיע, יש להניח, מבית – גרסת הסדאן של הסקודה פאביה. בשלב זה, אגב, לא הוצגה קורדובה "ואריו", דהיינו סטיישן.
השיווק באירופה יתחיל בסוף 2002, בישראל – בחודשים הראשונים של 2003. בשלב זה לא נמסרו מחירים.