לקרייזלר יש, אם לא ידעתם, זרוע מיוחדת לפיתוח כלי רכב חשמליים. החטיבה הפנימית הזו מכונה ENVI (קיצור של Environment, כמובן), והיא הוקמה כבר לפני שנה. עכשיו מציג הקונצרן את הפירות הראשונים: שלושה כלי רכב חשמליים, אחד לכל מותג, כולם נושאי הכינוי EV (קיצור של Electric Vehicle) וכולם עם טכנולוגיה מתקדמת וכוונות רציניות לייצור.התכנית הביצועית שהוצגה יחד עם שלישיית המכוניות מדברת על בחירת דגם אחד אשר יוכנס לייצור סדרתי וישווק בצפון-אמריקה ב-2010, ובאירופה לאחר מכן. עוד קודם לכן, כבר ב-2009, יוכנסו 100 מכוניות לשימוש נסיוני בקרב גורמים ממשלתיים, עסקיים, רשויות עירוניות ואצל קרייזלר עצמם. הטכנולוגיה שפיתחה קרייזלר כוללת יחידת כוח המפיקה עד 200 קילוואט – כ-270 כ"ס – יחד עם מערך מתקדם של מצברי ליתיום-איון שמאפשר טווח נסיעה בין 150 ל-200 מייל (!), נתון בהחלט מרשים. טעינת מצברים מלאה אורכת 8 שעות בחיבור לרשת ה-110 וולט הביתית, או מחצית מכך עם חיבור לרשת 220 וולט. יחידת הכוח תוכננה לתפעול עם כל סוגי הנעה: קדמית, אחורית או כפולה. בחלק מהמקרים משודכת יחידת הכוח למנוע בנזין קטן המתפקד כגנרטור לטעינת המצברים בלבד ומיועד להארכת טווח הנסיעה (Range Extender).
נזכיר עוד כי קרייזלר פתחה אתר יעודי לרכביה החשמליים, www.Chryslergoeselectric.com. עוד התבשרנו כי קרייזלר משתפת פעולה עם ג'נרל אלקטריק ועם משרד האנרגיה האמריקני לפיתוח מערכות אגירת אנרגיה מתקדמות – מצברים, בניסוח פשוט יותר – לכלי רכב חשמליים.

דודג' EV
הכלי המלהיב ביותר בשלישייה שייך ללא ספק לדודג': קופה ספורטיבית דו-מושבית, על בסיס של... לוטוס יורופה. מעניין אם זו בחירה מכוונת, בהתחשב בכך שמכונית הספורט החשמלית של טסלה מתבססת על לוטוס אליס... יחידת ההנעה מספקת כאן לא רק את אותו הספק של 200 קילוואט, אלא גם מומנט מירבי של מעל 66 קג"מ (!!). זה מספיק כדי להגיע ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות, ולמהירות מירבית של מעל 190 קמ"ש. הטכנולוגיה החשמלית מיושמת כאן, כמובן, עם הנעה אחורית.

ג'יפ EV
ג'יפ בחרה להתבסס על הרנגלר אנלימיטד עבור הרכב החשמלי שלה, כאשר במקרה זה מדובר ברכב מוארך-טווח וכפול-הנעה. הטווח על מצברים בלבד הוא 40 מייל במקרה זה, כאשר שימוש במנוע הטעינה מאריך את הטווח ל-400 מייל – עם מיכל דלק של 30 ליטרים בלבד! המנוע במקרה זה מסתפק בכ-41 קג"מ של מומנט, עם אותו הספק מירבי של 200 קילוואט. ג'יפ בוחנת את האפשרות להשתמש במנועים חשמליים נפרדים לכל גלגל, מה שכמובן ייתן הנעה 4x4 עם גמישות מוחלטת בחלוקת הכוח לפי תנאי האחיזה בנפרד לכל גלגל.

קרייזלר EV
באופן לא ממש מפתיע, ה-EV של קרייזלר הוא מיניוואן: גרסה חשמלית מוארכת-טווח של הטאון-אנד-קאנטרי. יחידת הכוח החשמלית, כאן ביישום הנעה קדמית, מספקת הספק מעט נמוך יותר, 190 קילוואט, עם מומנט של כ-36 קג"מ. טווחי הנסיעה זהים לאלו של הג'יפ EV, דהיינו 40 מייל על מצברים בלבד ו-400 מייל בסיוע המנוע/גנרטור.