תערוכת פריז: Quicc Diva
צילום: מנהל
חברה הולנדית בשם Quicc תשיק את ה'דיווה' (Diva) במהלך תערוכת פריז – מכונית מסחרית עירונית חשמלית. החברה הקטנה והלא מוכרת עדיין מפגינה רצינות רבה בכך שלטענת אחד ממנהליה – יוהאן טומפורד, לשעבר מנהל פרויקט הסמארט בדיימלר-קרייזלר – המכונית המוצגת הנה אב-טיפוס מוכן לייצור, כאשר הייצור הסדרתי אמור להתחיל כבר באביב הקרוב.
תערוכת פריז: Quicc Diva
צילום: מנהל
אגב, קל לזהות את טביעות האצבע העיצובית של הסמארט פה ושם ב'דיווה', כמו למשל בחזית הפחוסה, השמשה הקדמית הגבוהה, הפנסים העגולים בחזית ומיקום הפנסים הגבוה מאחור.
מדובר כאמור בהינע חשמלי מלא, ללא כל זיהום אוויר, כאשר ניתן יהיה לבחור בין מצברי עופרת או ליתיום איון. בשני המקרים מדובר בהספק של 80 אמפר-שעה. ההספק – מתורגם לכוחות סוס – יעמוד על כ-50 כוח-סוס.
תערוכת פריז: Quicc Diva
צילום: מנהל
ההבדל העיקרי טמון במחיר, במשקל ובזמני ההטענה: סוללות העופרת (הכבדות והזולות יותר) דורשות 8 שעות להטענה מלאה, בעוד סוללות הליתיום-איון הקלות אך יקרות יותר יסתפקו בחצי שעה בלבד בין הטענה להטענה. היצרן מבטיח כי המכונית העשויה כולה חומרים פלסטיים תצליח למרחקי נסיעה של לפחות 150 ק"מ בין הטענות.
הדיווה הקומפקטית – 3.4 מ' אורכה, 1.7 מ' רוחבה ו-1.8 מ' גובהה – מצטיינת בזריזות גבוהה, עם נתון קוטר סיבוב של 5.7 מ' בלבד ומהירות מרבית של 120 קמ"ש. משקלה העצמי 850 ק"ג והיא מציעה נפח הטענה של 2.2 מ"ק וכושר הטענה של 600 ק"ג. מחיר טרם נמסר.