מאזדה 6 הייתה המכונית שהובילה את הרנסנס של היצרן היפני, ובישרה על יציאה מהמשבר הקשה של שנות התשעים והתחלת דרך חדשה. אבל בשוק הישראלי הייתה למאזדה 6 חשיבות גדולה אף יותר. כאן היא הובילה במשך חמש שנים את מכירות המשפחתיות הגדולות עם מכירות של כ-25,000 מכוניות – הרבה יותר מכל מתחרה אחרת. מבחינת מחירים וגרסאות אין ולא יכולות להיות הפתעות. דלק רוצה לשמור על מעמדה של ה-6 כמובילת השוק ולכן ברור שהגרסה הבסיסית חייבת להיות בתוך קבוצה 4 לחישוב שווי ערך. זה אומר שגם אין שינוי ממשי במחירי שאר הגרסאות. ה-6 נוחתת בשלוש רמות גימור: הבסיסית (אקזקיוטיב) עולה 151,000 ש''ח ומעליה מוצעות גרסת הלקצ'רי שנבדלת רק בחישוקים קלים (155,000 ש''ח) וגרסת ה-2.5 ליטר פרמיום (176,000 ש''ח). שתי האחרונות מוצעות גם במרכב עם חמש דלתות בתוספת של 3000 ש''ח.
כל הגרסאות מצוידות למדי וכוללות 6 כריות אוויר, בקרת יציבות, מערכת שמע ובקרת אקלים מפוצלת (שתיהן נשלטות מן ההגה). הפרמיום כוללת בנוסף ריפודי עור, חשמל למושבים, גג נפתח, פנסי קסנון ועוד. בעוד גרסת ה-4 דלתות נוחתת בימים אלה, מחומשת הדלתות תעשה זאת רק בינואר 2008 ואילו לפרמיום יש להמתין עד פברואר. כך או כך במאזדה מתכוונים לשמור על הובלת הקבוצה וצופים מכירת 4,500 מכוניות לשנה.
 
יציאה מחדר ההרצאות אי שם בצפון לחניה מצופפת במאזדה 6 מוצאת אותנו עם רושם מעורב. היא נראית בבירור כאבולוציה למכונית היוצאת, וברגע הראשון זה מעט מאכזב. אבל בהמשך על הכביש לומדים לאהוב ולהעריך את הפרטים הקטנים, כמו שילוב מכסה המנוע בכנפיים הרחבות שמזכיר את ה-2, או היציבה השרירית יותר מאחור. ה-6 החדשה נראית קלאסית ויוקרתית יותר מכל כיוון.
 
 
השקה: מאזדה 6 החדשה – היורשת
צילום: מנהל
מערכת שליטה מההגה שיודעת לנוע בין מערכת השמע, בקרת האקלים המפוצלת והמחשב
 
ואם כבר אבולוציה היכנסו בבקשה פנימה – כאן מדברת ה-6 בשפת הזום-זום שאפיינה את קודמתה. למעט מערכת השמע שמזכירה בקוויה את המיאטה וה-RX8 הדמיון לדור הקודם ברור. מצד שני זה עדיין נראה מיוחד, והאיכות טובה בהרבה מבעבר (גם אם פה ושם הפלסטיק מרגיש חלול). החידוש העיקרי הוא במערכת השליטה מההגה שיודעת לנוע בין מערכת השמע, בקרת האקלים המפוצלת והמחשב. לוקח קצת זמן להתרגל, וצריך קצת יותר שעות מנוע כדי להבין אם זה אכן טוב. תנוחת הנהיגה עדיין ספורטיבית ונמוכה יחסית, אך בזכות הצמיחה במידות המרחב מאחור שופר מהותית.
 
האוולוציה ממשיכה לחרטום שם נמצאת גרסה משופרת למנוע ה-2.0 ל' הקודם ותיבה בעלת חמישה הילוכים. עם 147 כ''ס ה-6 אינה פורצת דרך בתחום, אבל השילוב בין מנוע מוצלח לתיבה שמגיבה היטב יוצר תחושה נמרצת למדי. הרבה יותר מאשר במונדיאו הגדולה. כמעט בכל מצב מייצרת ה-6 ביצועים טובים ביחס לקבוצה וגם אם המנוע אולי פחות שש מבעבר לטפס למעלה הוא מפצה באופי מעודן ונעים יותר.

השקה: מאזדה 6 החדשה – היורשת
צילום: מנהל
הביצועים טובים, הנסיעה נעימה ההגה מרגיש מעט קל מדי
 
 
והעידון ממשיך גם למערך המתלים, שם יוצרת ה-6 החדשה תחושה בוגרת ושלמה יותר מקודמתה. עם פחות רעשים מכיוון המתלים ופעולה יותר פרוגרסיבית, היא מציעה נסיעה נעימה בהרבה מבלי לפגוע ביכולת. כי באופן מעניין, למרות תחושה רכה יותר, הצליחו לשמר את הזומזום, והמאזדה 6 מגיבה בנמרצות ובחדות לשינויי כיוון, מוכנה לשחק וששה אלי קרב. היוצא מן הכלל הוא ההגה החשמלי שמרגיש קצת קל מדי, ואינו מערב או מתקשר. שינוי המשקל שלו אינו פרוגרסיבי מספיק וזה מוריד מרמת הביטחון שמייצרים שאר מכללי השלדה. גם הבלמים למרות היכולת הטובה יכולים היו להיות מעט יותר נחושים.
 
לא מדובר כאן במבחן מלא, במגוון התנאים שאנחנו עוברים עם כל מכונית, למבחן כזה נגיע בקרוב. אבל זו בהחלט הייתה טעימה גדולה מהמאזדה 6 החדשה, והתחושה היא שמדובר בצעד נכון ובשיפור בולט כמעט בכל המישורים. נראה שיש ל-6 את הכלים לשחזר את הצלחת קודמתה, וכאשר דלק מוטורס מאחוריה במלוא הקיטור זה בהחלט לא הימור פרוע.
 
כתבה מפורטת יותר על המאזדה 6 החדשה תוכלו לקרוא בגיליון 262 של אוטו שיצא לדוכנים בדצמבר.
 
מצורף סרטון קצר שצוות הוידאו של אוטו צילם בהשקה: