ההבנה כי ירוק גם מוכר הגיעה גם לפיאט המתכננת גרסה היברידית לפיאט 500. מכונית הרטרו, זוכת תואר 'מכונית השנה 2008 ', שלאחרונה גם הגיעה אלינו, זוכה להצלחה מרשימה שאף גרמה ליצרנית האיטלקית להגדיל את מכסות הייצור בעבורה. אבל כדי לפנות לקהל יעד רחב עוד יותר, יש לפעול בדרך שונה. ואם זה יכול לסייע בצורך לעמוד בדרישות האיחוד האירופאי לפליטת מזהמים, מה טוב.
לעת עתה פיאט אינה מודיעה על גרסת כלאיים באופן רשמי, אבל בהתבסס על מידע המסתובב ברשת נוכל לספר כי ככל הנראה המכונית תוצג עם מנוע בנזין בעל זוג צילינדרים בנפח כולל של 0.9 ליטר שבגרסה האטמוספרית מייצר 65 כ''ס ובגרסה המוגדשת מספק 105 כ''ס. טרם נמסר באיזה גרסה תבחר היצרנית כמו גם מה תפוקת המנוע החשמלי. עם זאת, איתותים מהיצרנית מלמדים כי ה-500 ההיברידית תשתמש במערכת דימום-התנעה (לטובת חיסכון באנרגיה באזורי הכרך הפקוקים) והחלפות הילוכים תתבצע בעזרתה של מערכת הילוכים בעלת מצמד כפול. יחד עם צמיגים בעלי התנגדות נמוכה לגלגול תתאפשר הן תצרוכת דלק טובה והן יכולת תנועה חרישית ברחבי העיר תוך פליטת לא יותר מכ-90 גרם C02 לכל קילומטר. לצורך השוואה, טויוטה פריוס מציגה פליטת מזהמים של 104 גרם CO2 לכל קילומטר.
גרסת קונספט היברידית של ה-500, שענתה לשם 'אריה' (Aria) הוצגה בתערוכת ז'נבה השנה (מרץ 2008), ועל פי השמועות גרסת הייצור תוצג בפסטיבל המהירות בגודווד 2009.
הנה פיאט 500 מקורית - אמנם לא היברידית, אבל לבטח ידידותית לסביבה...