הקליאו ספורט זכתה למעמד של יקירת חובבי ההגה בישראל, ולו רק בשל העובדה שנמכרה במחיר סביר יחסית ונתנה תמורת הוט-האצ' מלאה. עם הצגת הדור השלישי של הקליאו בפרנקפורט הציגה רנו גם אב-טיפוס (אם-טיפוס?) של הקליאו ספורט החדשה, או בשמה המלא – קליאו רנו ספורט, וחשפה עיצוב מושך ונתון הספק של 200 כ''ס. עכשיו, עם החשיפה המלאה בתערוכת ז'נבה, אנו מקבלים את המפרט המלא.בליבה של כל מכונית ספורטיבית עומד המנוע. כאן מדובר בפיתוח של המנוע תאב הסל''ד שהכרנו בדור הקודם. הנפח עדיין עומד על שני ליטרים, אולם יחס דחיסה גבוה יותר (11.5 לעומת 11.1) בצירוף סעפת יניקה וגלי זיזים חדשים מעלים את ההספק ב-15 כ''ס ל-197 כ''ס ב-7,250 סל''ד (במקום 6,500) כשהקו האדום מגיע מיד אח''כ ב-7,500 סל''ד. גם ערך המומנט המרבי עלה – 21.9 קג''מ במקום 20.4 – וגם הוא מתקבל בסל''ד גבוה יותר – 5,500 סל''ד לעומת 5,250 – אבל המנוע החדש מציע מעל 20 קג''מ כבר ב-3,000 סל''ד.
המנוע החזק יותר צריך לנייד גוף כבד משמעותית – 1,240 ק''ג לעומת 1,060 בדגם הקודם, ואולי זו הסיבה שתיבת ההילוכים שמשודכת אל המנוע, תיבת הילוכים חדשה בת שישה הילוכים, מתאפיינת ביחסים קצרים מאוד – ההילוך השישי קצר יותר בכ-10% מההילוך החמישי בתיבה ששימשה את הדגם הקודם ושיוט במאה קמ''ש ידרוש 3,300 סל''ד. נתון המהירות המרבית רושם ירידה קלה, מ-222 קמ''ש ל-215 ''בלבד'', אולם חובבי המספרים ישמח לדעת כי התאוצה למאה מעט זריזה יותר בדגם החדש – 6.9 שניות לעומת 7.1 שניות.
אבל ''כח הוא כלום בלי אחיזה'', כמאמר הסלוגן של חברת צמיגים ידועה, ואנשי מחלקת הספורט של רנו השקיעו בהתאמת המתלים הרבה יותר מהתפריט הקבוע של ''קפיצים מוקשחים ומונמכים''. בסיס הגלגלים האורך בס''מ לעומת שאר הגרסאות של הקליאו III, והמפסע הורחב בכ-5 ס''מ בשני הקצוות. המתלה האחורי הוקשח והוצמד לו מוט מייצב עבה יותר (בקוטר 30 מ''מ), אבל עיקר השינוי הוא במתלה הקדמי. מלפנים פתחה רנו מתלה חדש שהיא קוראת לו ''תמוכה כפולת צירים''. מדובר בוואריאציה על מתלה תמוכת המקפרסון המוכר, אלא שכאן שונה מבנה חיבור הגלגל לתמוכה כך שיש הפרדה בין ציר ההיגוי למערכת השיכוך וציר העברת הכח לגלגל, מה שאמור להקטין למינימום את השפעת הכח על ההיגוי, מה שידוע גם בכינוי ''לחימת הגה''.
לאחיזה אמור לסייע גם הדפיוזר האחורי, לראשונה בקטגוריה, המוסיף עד 40 ק''ג של הצמדה לציר האחורי. גם הפתחים מאחורי הגלגלים הקדמיים משרתים מטרה אירודינמית ולא רק אסתטית ואמורים להסדיר את זרימת האוויר לאורך צדי הרכב, מקטינים בכך את הגרר.
פנים הרכב לא שמר, כצפוי, על העיצוב המרהיב שהוצג בפרנקפורט, אבל התמונות חושפות פנים ראוי בהחלט עם מושבים תומכים למראה. לוח השעונים כולל נורת התראה להעברת הילוך, ומד סל''ד בו הספרות הולכות וגדלות ככל שמתקרבים לקו האדום. ההגה בעל יחס העברה קצר – רק 2.83 סיבובים מנעילה לנעילה אבל ההגברה היא חשמלית – נקווה כי רנו הצליחו להתגבר על בעיית הניתוק המאפיינת את סוג ההגברה הנ''ל.
במחלקת הבטיחות הפאסיבית מבטיחה רנו לשמור על הרמה הגבוהה שהציגה הקליאו III הרגילה, שזכתה לחמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופאי. במחלקה הדינמית זכתה מערכת ה-ESP לכיול מחודש והיא מתירה עתה מעט יותר ''שעשועים'' לפני שהיא מתערבת. המכורים האמיתיים, או אלקטרונופוביים מוצהרים, יכולים פשוט לנתק את המערכת.

השאלה היחידה שנשארה פתוחה היא שאלת המחיר כאן אצלנו.