לפני שבועות ספורים סיפרנו לכם על ההאצ'בק המשפחתית החדשה שתציג יונדאי בתערוכת ז'נבה – בשלב ראשון כמידע חלקי מאד ועם שם-הקוד הפנימי, FD, לאחר מכן עם תמונות שדלפו טרם התערוכה ועם שמה ה'חיצוני' של המכונית החדשה. לא FD וגם לא 'ארנייס', שמו של הקונספט מתערוכת פריז; במפתיע, היא גם לא תכונה אלנטרה. השם הנבחר הוא i30, במסגרת מדיניות חדשה של כינוי דגמי יונדאי (שמזכירה דווקא את שיטת הכינוי של דגמי אינפיניטי, חטיבת היוקרה של ניסאן בארה''ב). כפי שכבר גילינו ה-i30 אינה דומה כלל לארנייס וגם לא לאלנטרה החדשה, שכבר משווקת כסדאן מ-2006 מחוץ לאירופה, כולל ארה''ב ואוסטרליה. עם זאת, יש לציין כי ההאצ'בק החדשה תשווק מחוץ לאירופה גם כאלנטרה.עכשיו שהמכונית הוצגה בז'נבה יש לנו עוד קצת פרטים עבורכם. ובכן לפי יונדאי, ה-i בשם מייצגת inspiration, דהיינו השראה, שהיא אחד משלושת העקרונות המובילים את המותג הקוריאני באירופה (השניים האחרים, אם אתם רוצים לדעת, הם איכות ובטחון עצמי). קצת נתונים טכניים: ובכן הבסיס המכני משותף, כצפוי, לקאיה סיד, עם בסיס גלגלים ארוך של 2.65 מ'; האורך הכללי הוא 4.245 מ', הרוחב 1.765 מ', הגובה 1.48 מ' ונפח תא המטען 340 ל' (קיפול המושבים האחוריים המתפצלים מגדיל את הנפח ל-1,250 ל'). ההגה מתכוון גם פנימה והחוצה כמקובל בשוק האירופי. בצג המידע המרכזי נעשה שימוש בטכנולוגיית LCD עכשווית, ולוח המחוונים מתהדר בתאורת LED כחלחלה. גם רמת האבזור הבסיסית מציעה מערכת שמע עם יכולת קריאת MP3 וחיבור USB. תחום הבטיחות כולל 6 כריות אוויר כסטנדרד, משענות ראש אקטיביות, וברוב שווקי אירופה גם מערכת ESP כסטנדרד בכל הדגמים. מעבר לרמת האבזור המכובדת רושמת ה-i30 לזכותה גם תא נוסעים מרווח מאוד (כמו בסיד), בניה מוקפדת וחומרים נעימים (שוב - כמו בסיד), ומבחינה זו מדובר במתחרה ראויה לטובות בקטגוריה, ולא עוד מכונית שמצדיקה את קיומה בזכות מחיר אטרקטיבי, כמו האלנטרה היוצאת.
היצע המנועים מקביל לזה של הקאיה סיד: 1.4 ל' חדש עם 109 כ''ס מכובדים, 1.6 ל' 122 כ''ס, 2.0 ל' 143 כ''ס, דיזל 1.6 ל' עם 90 ו-115 כ''ס, ודיזל 2.0 ל' עם 140 כ''ס ו-31 קג''מ. כל מנועי הדיזל מצויידים בגיאומטריית טורבינה משתנה ובאפשרות למסנן חלקיקים.
בשלב זה ידוע כי גרסת שלוש דלתות תוצג בקרוב וגרסת סטיישן בתחילת 2008, אולם לא ידוע מתי, אם בכלל, תוצג גרסת סדאן. שלושה נציגים של המפעל ענו שלוש תשובות שונות בנושא, ונראה כי לא הוחלט עדיין אם לייצר גרסת סדאן של ה-i30, או פשוט לדאוג לתקינה אירופאית לאלנטרה החדשה.