כבר לפני כשנה וחצי סיפרנו לכם על הכוונה של יונדאי לעלות כיתה, ולהציע מכונית פאר מהליגה העליונה. לאחר עשור בו לא שינתה את מכונית הדגל שלה בשוק הקוריאני, ה-Equus (בלטינית, סוס), תציג יונדאי בפברואר 2009 את מחליפתה, שמעבר לתפקידה זה, תהווה קדימון לדבר האמיתי, שישווק גם מחוץ לגבולות קוריאה ושאמור להדאיג בעיקר את יצרניות הרכב מגרמניה.מחליפת ספינת הדגל הנוכחית של יונדאי מכונה לעת עתה VI ותזכה להנעה אחורית, כאשר בין המטרות בשינוי כיוון ההנעה (ה-Equus היתה בעלת הנעה קדמית) הנה להתחרות ברכבי יוקרה מחד ו''שיפור ההנאה מהנהיגה'' מאידך. ביונדאי בהחלט רואים במובילות הסגמנט – בראשן דגמי הפאר של מרצדס, ב.מ.וו, אודי ושות' – יעד לתחרות והמכונית המיועדת אמורה להעלות את יונדאי כיתה, למעמד שווה בין שווים בין היצרניות המובילות בעולם.
ה-VI תגדל בכל הממדים ביחס לדגם היוצא, עם 5.16 מטרים אורך, 1.9 מטרים רוחב וגובה של 1.5 מטרים. מהידוע עד כה, תכלולנה יחידות ההנעה מנוע V6 3.8 ליטרים (בג'נסיס קופה החדשה עם 310 כוח סוס, כאן יש לשער מעט פחות) או 4.6 ליטרים V8 (עם 375 כוח סוס בגרסת הג'נסיס). גרסת לימוזינה מוארכת – שגם היא בתכנון – תצויד במנוע 5 ליטרים וכמובן - הארכת בסיס הגלגלים, כפי שנוהג בסגמנט. רמת הגימור תהיה גבוהה ביותר ותכלול את כל מערכות הבטיחות והבקרה של החברה, כולל לראשונה ביונדאי מערכת בקרה למניעת סטייה מנתיב הנסיעה.
ה-VI לא תצא מגבולות קוריאה בשלב ראשון, אולם הגרסה לייצוא – ששמה טרם ידוע – בהחלט מתוכננת ותיבנה עם השוק האמריקני כיעד עיקרי, לפחות בשלב הראשוני של הפלישה אל קטגוריות רכבי היוקרה בעולם.