בבחירת השם ל-UTV החדש שלהם אולי לא הבריקו בהונדה, כאשר ארוכי הזיכרון מביניכם אולי ייזכרו בשם Big Red בו נעשה שימוש עוד בשנות ה-80' עם טרקטורונים של החברה ו-ATC ('טרקטורונים' בעלי 3 גלגלים) שקדמו להם. עם היתר בהחלט יש למתחרים סיבה לדאגה, כאשר השוק ההולך וגדל מוצף מתחרים חדשים, מגוונים בייעודם, מבית יצרנים שונים ובהחלט ראויים לתחרות.
ההבדלים העיקריים בין ה'ביג רד' לשאר מתחריו (בראשם המיול של קאווסאקי, הריינג'ר של פולריס והריינו של ימאהה) טמונים בעיצוב, שאיך לומר בעדינות – כבר עתה נחשב כ"שנוי במחלוקת" – אך בהחלט שונה ובולט מהמקובל בקטגוריה, ובגישה לפיה תכננו ובנו את ה'ביג-רד', תפיסה "המתבססת על טכנולוגיה מעולם הרכב", דהיינו - רכבי שטח ולא טרקטורון או אופנוע שהם ההורים או הסבים וסבתות האבולוציוניים של רוב ה-UTV בשוק.
הונדה ביג-רד – UTV חדש
צילום: מנהל
ה'ביג-רד' במדי הסוואה; חלק גדול מרוכשיו הפוטנציאליים הנם ציידים ודייגים - שוק ענק בארה"ב
ה'ביג-רד' החדש של הונדה מושק כאמור בזמן בהם כלים אלו הולכים וצוברים פופולאריות בעיקר בארה"ב, שם עוד ועוד חובבי פנאי, טיולים, דיג וציד (לא לזלזל – שני סגמנטים אלו האחרונים הם החשובים ביותר בשוק זה, כמו גם בשוק הטרקטורונים בארה"ב) רוכשים כלים כאלו, בין אם ככלי ייעודי או נוסף, ובין אם במקום טרקטורון גדול או אף רכב כביש-שטח.
ה'ביג-רד' מעסיק את המתחרים וחובי הז'אנר מזה זמן רב, כאשר כבר שנים מצפים בארה"ב לכניסת הענק היפני לתחום.
לקראת סוף 2007 שוחררו פרטים ראשונים ותמונות של ה-UTV הראשון מבית הונדה ועתה פורסמו מחירים ובמקביל החל השיווק בארה"ב תחילה. בהונדה טוענים כמובן כי הפוקוס בכלים אלו הושם על אמינות, נוחות במגוון תנאי שטח ולאורך זמן והנדסת אנוש מתקדמת – גימיקים פרסומיים שבהונדה מקפידים למלא בתוכן, ודי לבחון את השם הטוב שיצא לטרקטורוני החברה בכדי להסכים עם קביעה זו. המנוע אמנם קטן בנפחו מזה של המתחרים העיקריים – 675 סמ"ק בהשוואה ל-700 ו-800 – ומקורו בטרקטורון Rincon 680, אך הוא אמור להציב סטנדרטים חדשים בכל הקשור לאמינות ולשרידות בתנאים קיצוניים; זהו חד-צילינדר מקורר מים עם מערכת הזרקה אלקטרונית כאשר הכוח מועבר – כחריג ויחיד בקטגוריה – אל ארבעת הגלגלים לפי דרישה, באמצעות גיר אוטומטי עם 3 מהירויות. אצל המתחרים (למעט מספר גרסאות המגיעות מסין) המקובל הוא מערכת ואריאטור להעברת הכוח.
בהונדה מבטיחים כמובן "סטנדרט חדש של נוחות ומרווח" בתא הנוסעים, כאשר בהיצע צמד מושבים המגבילים את מספר הנוסעים הכולל לשניים, בניגוד לדגמים בהם יש ספסל, עליו יכולים להתמקם גם שלושה נוסעים. ה-Big Red מיועד בראש ובראשונה לתפקד תחת עומס בשטחים קשים לעבירות, והמפרט מבטיח שלא תהיינה פאדיחות בתחום זה.
מערכת העברה הכוח מציעה 2 יחסי העברה – נמוך וגבוה, כפי שמקובל בסגמנט. בנוסף ניתן לבחור בין 3 מצבי העברת כוח שונים: 2wd (אחוריים בלבד), 4WD -4WD עם דיפרנציאלים נעולים, למצבים קיצוניים באמת. מערכת המתלים כוללת עצמות עצה כפולות סביב והבלמים הם דיסקים הידראוליים. מהלך הגלגלים מרשים ועומד על 150 מ"מ מלפנים ו-180 מ"מ מאחור אשר יחד עם מרווח הגחון המינימאלי בן למעלה מ-26 ס"מ אמורים לאפשר עבירות מרשימה. הגלגלים הם בגודל מקובל בסגמנט – 25x10-12 סביב – וגם הממדים: האורך עומד על 291 ס"צ, הרוחב על 163 ס"מ והגובה 195 ס"מ. המשקל העצמי עומד על 650 ק"ג, "מוכן לנסיעה", קרי – כולל כל הנוזלים (דלק, שמנים, מים), ונפח מיכל הדלק עומד על 36 ליטרים חסרי תחרות. כושר הגרירה המורשה הוא כמעט 550 ק"ג. המחיר הצפוי בארה"ב יחל בכ-11,400 דולר. אצלנו? מוקדם לקבוע אם בכלל יש סיכוי לראותו אצלנו, מאחר וטרם הוחל בשיווק ה-Big Red מחוץ לגבולות ארה"ב.