אודי הציגה אתמול בברלין את ה-A6 החדשה. המכונית גדולה מקודמתה בכל הממדים, משופעת בטכנולוגיה, מציעה מנועים חדשים – אבל הסעיף הראשון אליו שמים לב הוא העיצוב. אמנם נותר קשר ברור ל-A6 היוצאת, במיוחד במבט מהצד; אבל המכונית החדשה דרמטית הרבה יותר, עם הגריל החדש והמסיבי שמופיע בגרסת ה-6.0 ל' של ה-A8. הגריל החדש משתלט על הופעת המכונית, מעניק לה נוכחות אדירה – אך גם, לטעמנו, מקנה לה מראה כבד ולא ממש אלגנטי. אנו צופים כי עיצוב המכונית יגרור תגובות מעורבות. האם אנשי אודי התקנאו בהצלחה של דגמי ב.מ.וו החדשים, בעלי העיצוב השנוי במחלוקת, ונקטו בטקטיקה דומה?האודי A6 החדשה בעלת ממדים חיצוניים שהוגדלו כולם: האורך הוא הגדול בקבוצה, 4.92 מ', תוספת של 12 ס''מ לעומת הדגם היוצא; הרוחב (1.86 מ') והגובה (1.46) גדלו בשיעור צנוע יותר, ס''מ בודד בכל כיוון, כאשר השינוי המשמעותי ביותר חל בבסיס הגלגלים – 2.84 מ', תוספת של 8 ס''מ, אם כי כאן עדיין האודי A6 לא מגיעה לנתוני ב.מ.וו סדרה 5 (2.85 מ') או מרצדס E-קלאס (2.89). יחד עם הממדים המוגדלים באה גם הקשחה משמעותית של המרכב, התורמת להתנהגות הכביש – תחום בו טוענת אודי לבכורה בקבוצה עבור ה-A6 החדשה. מיתלים קדמיים רב-חיבוריים, ומתלה אחורי עם חיבור טרפזואידי שנלקח מה-A8 אמורים לתרום את שלהם; אין הבדל במתלים בין דגמי קוואטרו או הנעה קדמית. מי שמעוניין יוכל להזמין מתלי ''ספורט'' מונמכים, והחל מ-2005 ניתן יהיה לבחור באופציה של מתלי אויר עם בולמים אדפטיביים. בין הטכנולוגיות החדשות שיוצעו במכונית, חלקן כסטנדרד, אחרות כאופציה וחלקן רק בשלב מאוחר יותר, ניתן למנות בלם חניה אלקטרו-מכני, פנסי קסנון קדמיים אדפטיביים העוקבים אחר ההגה בתלות במהירות, ''פנסי יום'' בטכנולוגיה מתקדמת וחסכונית במיוחד באנרגיה, הפעלה אוטומטית של הפנסים והמגבים, ובקרת שיוט חכמה מבוקרת-ראדאר.
האודי A6 החדשה מוצעת עם חמישה מנועים, כולם חדשים לעומת הדגם היוצא. בראש ההיצע עומד V8 בנפח 4.2 ל', שונה מהנוכחי – למעשה אותו מנוע שמניע את ה-S4 , בשינויים קלים. מנוע זה מציע 335 כ''ס ב-6,600 סל''ד ומומנט מרבי של 42.9 קג''מ ב-3,500 סל''ד. מנוע זה מגיע רק עם הנעת קוואטרו, וה-A6 מאיצה עימו ל-100 קמ''ש בתוך 6.1 שניות. במרכז היצע הבנזין עומד V6 חדש, 3.2 ל' FSI (הזרקה ישירה) בעל 255 כ''ס ו-32.7 קג''מ, ומתחתיו – V6 בנפח 2.4 ל', המבוסס על אותו בלוק מנוע, בעל 177 כ''ס ו-32.7 קג''מ. מנוע TDI חדש הוא 3.0 ל' בעל 225 כ''ס, ומומנט של 45.9 קג''מ כבר מ-1,400 סל''ד! מנוע TDI קטן יותר, 2.0 ל' בעל 140 כ''ס, יוצע בשלב מעט מאוחר יותר, במחצית השניה של 2004.
התיבות הסטנדרטיות ברוב הדגמים הן ידנית 6 הילוכים ו/או טיפטרוניק 6 הילוכים, כאשר בנוסף תוצע בחלקם גם גרסה מחודשת של תיבת המולטיטרוניק הרציפה; השינוי כאן הוא שבעת שימוש במוד טיפטרוניק, התיבה החדשה מחולקת ל-7 יחסי העברה במקום 6 עד עתה. כרגיל באודי, אי אפשר בלי הנעת קוואטרו – למעשה, הדגמים הראשונים שייוצרו, וזה קורה ממש בתוך חודשים ספורים, יהיו כולם קוואטרו. לאחר הצגתה בתערוכת ז'נבה תוצג ה-A6 החדשה לציבור הישראלי בתערוכת 'אוטומוטור' בפסח, והשיווק בפועל יחל זמן קצר מאד לאחר מכן – אולי כבר במאי, ובכל מקרה עם תחילת שנת הדגם 2005. בצ'מפיון מתכוונים לייבא את כל קשת הדגמים.