יצרנית היאכטות האמריקנית לזארה (Lazzara) מטמפה, פלורידה, חושפת תוכניות ותמונות (עיבודי מחשב) של ה-"Ninety Two" העתידית, יאכטת-פאר מתקדמת שתוכננה ותיבנה "בהשראת האודי R8".
סביר להניח שגם אצלכם לא ממש קפצה אודי R8 לעין מעיון ראשון בתמונות, אבל דיק לזארה, נשיא החברה, טוען כי עיצוב הצד, המרפסת הנשלפת, אלמנטים עיצוביים רבים נוספים מבפנים ומבחוץ – עד לאפשרות להסיר את ההגה, בדומה למקובל במכוניות פורמולה 1 – כולם נוצרו בהשראת מכוניות מרוץ בכלל, מכונית-העל של אודי, ה-R8 בפרט. שיהיה.
לזארה 92: יאכטה בהשראת אודי R8
צילום: מנהל
בלי או עם קשר להשראה, טוענים בלזארה כי ה-"92" תהיה "יאכטה סוף הדרך" בכל הקשור לפאר, תכנון הנדסי, טכנולוגיה ואיכות ייצור וגימור. אותה מרפסת ייחודית, המהווה המשך ל"סלון" ומאפשר לשתות קפה ס"מ ספורים מעל לפני המים, האפשרות להאיר לא רק את סביבת היאכטה אלא גם מטה, אל תוך המים, הרצפה השקופה בסלון, סיפוני עץ התיק הנרחבים, ה"חניה" מאחור בתוכה ניתן לאחסן סירה קטנה ואופנוע-ים גם יחד ועוד – כולם אמורים לגבות את הבטחות היצרן.
ה-"92" מונעת באמצעות 4 מנועי דיזל מתוצרת וולוו עם כ-700 כוח-סוס היחידה (משוער) שאמורים לצרוך "מקסימום 70 גלון דלק לשעה") ולאפשר מהירות שיוט מרבית של 32 קשר ימי.
השקת הגרסה המוכנה לשיט הראשונה צפויה להתרחש בתוך כמה חודשים, עוד לפני סיום שנת 2008. מחיר צפוי לנוע סביב ה-8-9 מיליון דולר, כבסיס.