סדרה S היתה מאז ומעולם ספינת הדגל של מרצדס (לפחות עד הופעת המאיבאך) וככזו הוצגו בה במהלך השנים החידושים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר של החברה, חידושים אשר מצאו דרכם לאחר זמן, לדגמים פשוטים והמוניים יותר.מסיבה זו לבדה מעניין לדווח על מערכת חדשה שהציגה מרצדס שתפקידה לאתר עייפות נהג אשר עלולה להוביל לנמנום ("שינה לשנייה" כהגדרתה) ולהגדיל סכנת תאונה.
מחקרים שונים הראו כי כרבע מהתאונות החמורות בדרכים מהירות נגרמות כתוצאה מתגובותיהם של נהגים עייפים - אחוז גבוה יותר מאשר שכרות. הסיבות העיקריות לנטייה להרדמות הן נהיגה מונוטונית בנוף לא משתנה, במהירות קבועה פחות או יותר או נהיגה במשך זמן ממושך או בחושך. כולנו מכירים תחושה זו מהנסיעות השנתיות לאילת. אותם מחקרים שערכה החברה גילו ומצאו שיש ירידה של 50 אחוז במהירות התגובה של נהגים לאחר ארבע שעות נהיגה רצופות והסיכוי לתאונה מוכפל. אחרי שש שעות נהיגה הנתון מגיעה לסיכון גבוה פי שמונה!
כדי להציע פתרון לבעיית "שניית השינה" הזו, מציגה מרצדס מערכת לסיוע בתשומת הלב, או בשמה הלועזי: Attention Assist. את לב המערכת מהווים מספר חיישנים אשר מנטרים את פעולותיו של הנהג, בעיקר פעולות היגוי - אשר תחת עייפות הופכות לתנודות קצרות ומהירות יותר (נוצר קושי לשמור על נתיב ישר והנהג "קופץ" מנמנום ומתקן את הנתיב) ושיעור הלחץ המופעל על הדוושות. בכך יכולה המערכת להבחין בירידה ברמת הערנות של הנהג. כאשר המערכת "הגיעה למסקנה" כי אכן יש ירידה כזו, יופעל צליל בחלל הרכב וכן תדלק נורה בולטת ובה אזהרה לבלום.
המערכת מתאימה עצמה לכל נהג ו"לומדת" את אופיו במהלך הדקות הראשונות של הנהיגה, כאשר הוא עדין ערני. בכך היא מסוגלת להתאים עצמה לכל נהג ולא רק לבעל הרכב או לנהג הנוהג בו באופן קבוע. המערכת תוצג בשלב הראשון בסדרה S באביב 2009.
אנו מקווים כי אכן המערכת תוכיח עצמה ועם הזמן "תזלוג" לדגמים עממיים יותר אשר נזכה לראות גם בישראל.