כמה פעמיים קרה שירדתם ממעלית הקניון רק כדי לגלות שמכוניתכם חונה בקומה אחרת. מי מכם שכעת מגחך, ודאי זוכר כי לפחות פעם אחת החל לצעוד לכיוון הלא נכון כדי להגיע לרכבו או במקרה הטוב, נעמד לשניות ארוכות ביציאה מהמעליות בטרם זכר היכן החנה את רכבו. ובכן, לא עוד, הדור הבא של חניונים לא מאויישים מגיע לישראל.בתערוכת ISRATRAFFIC 2008 (שתיערך במרכז הירידים בתל אביב ב-16-18 בספטמבר 2008)* תציג 'יוניטרוניקס', הדגמה של חניון אוטומטי שאינו זקוק למגע יד אדם. עיקרון העבודה מוכר מחניונים אוטומטיים אחרים; מערכת של מסועים ומעליות מובילה את המכונית מפתח החניון למקום החניה ובחזרה. לדברי קברניטי החברה, כל שעל הנהג לעשות הוא להקיש את קוד המנוי ושלוש דקות מאוחר יותר הרכב כבר שוכן במקום מבטחו ללא תמרונים וללא בזבוז זמן יקר. כדוגמא לכך מציגים אנשי יוניטרוניקס את החניון האוטומטי הגדול ביותר בארה''ב. החניון שנחנך לאחרונה מכיל 314 מקומות חניה ומשרת את תושבי העיר הובוקן, בניו ג'רזי.

אין ספק, יתרונו הגדול של החניון הוא ''כמות הפח למטר שטח קרקע''. אך מי ישא בעלות להפעלת חניון משוכלל שכזה? בעבר ת''א הוצפה בחניונים דו-קומתיים שבאמצעות מעלית פשוטה למדי (דמיינו 'ליפט' במוסך), נוצרו שתי מקומות חניה ממקום חניה בודד. הכל היה טוב ויפה עד שהגיעו עליות שיפץ המעליות. תושבי גוש דן הצביעו ברגליים, והמעליות הפסיקו להתרומם ונכנסו לספר הפילים הלבנים של ת''א.
נכון, שהחניון של יוניטרוניקס אינו דורש מבעלי הרכב להשאיר את המפתח אצל שומר החניון (כפי שנדרש לעשות בעת שימוש בחניוני הדו-קומתיים הנושנים של ת''א), אך נושא העליות עדין נותר פתוח. נותר רק לקוות כי הגופים אליהם משווק החניון האוטומטי – יזמים פרטיים ורשויות מקומיות – ילמדו מלקחי העבר ולא יגלגלו את העליות לצרכן.

*תערוכת 'ISRATRAFFIC 2008' שהשנה נערכת לראשונה בישראל, הינה תערוכה בינלאומית המתמקדת בתחומי התעבורה, תשתיות, פתרונות חנייה ובטיחות בתנועה.