במשך יותר משלושים שנה הקאמארו הייתה ידועה בתור מכונית שרירים אמריקאית בעיצוב מוחצן וביצועים מרשימים (אם כי לא כל הגרסאות היו חזקות, או נאות...), השילוב של שני אלו הביאו למכירות של כמעט 700 אלף יחידות במהלך שלוש שנים מהצגת הקאמארו המקורית בשנת 1966. עכשיו מצטרפת שברולט לדודג' שהציגה את הצ'אלנג'ר כמכונית תצוגה ומחזירה את השם אגדי שלה מהעבר. שני הקונספטים הגיעו אחרי פורד שכבר קוצרת את פירות הרטרו עם המוסטנג החדשה.
כרגע מוצגת הקאמארו כקונספט בתערוכת דטרויט במטרה לבדוק את תגובת הקהל, ובמידה וזה יתאהב באייקון תעבירו שברולט לפס היצור בשלב מאוחר יותר. העיצוב הכוחני משחזר בהצלחה את עיצובה של הקאמארו המקורית עם חלק קדמי כעוס ומרשים הממשיך עם בליטה כוחנית במכסה המנוע, וממשיך בעיצוב זוויתי ומרשים. את המראה משלימים חישוקים מגודלים – 21 אינץ מלפנים ו-22 אינץ מאחור, הנועלים צמיגים במידות 275/30 ו-305/30 בהתאמה. התוצאה הכללית (למעט החלק האחורי, לדעתנו לפחות) מרשימה.
שברולט לא הסתפקו רק בעיצוב כוחני לקונספט והשתילו לו מנוע שיגבה את המראה. הנתונים מספרים על מנוע V8 בנפח שישה ליטרים המפיק 400 כ''ס. למרות שהדבר לא נראה כך לפי הנתונים, שברולט גם חשבה על חיסכון בדלק וכאשר הרכב משייט מסוגל המנוע לעבוד כאשר הוא מפעיל רק ארבעה צילינדרים מתוך השמונה. אל המנוע משודכת תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה. ההנעה אם תהיתם – אחורית כמובן. בשברולט מדברים גם על התנהגות ספורטיבית ומגבים אותה עם ארבעה מתלים נפרדים – מקפרסון מלפנים ומתלה רב חיבורי מאחור (בניגוד לפורד, שנשארו עם סרן חי פרימיטיבי מאחור כאשר הוציאו את המוסטנג החדשה). גם הבלמים שודרגו כדי להשלים את החבילה.
אנחנו מהמרים שעם מראה כזה, אנחנו עוד נפגוש את הקאמארו בעתיד, על פס הייצור.