לפני שבוע הבאנו לכם תצלום-טיזר ראשון של ה'איגל' (Eagle), המכונית החדשה של לוטוס אשר תערוך את הופעת הבכורה שלה בתערוכת לונדון בשבוע הבא. היום מפרסמת לוטוס תמונה מלאה ראשונה של האיגל (עיט בעברית, ולא נשר!), ומוסיפה פרט או שנים על אלו שכבר פרסמנו.האיגל היא המכונית החדשה הראשונה של לוטוס מאז השקת האליס ב-1995 – כל מה שהוצג מאז התבסס על אותה אליס מקורית. בניגוד לאליס ונגזרותיה שהן כולן דו-מושביות, האיגל היא מכונית 2+2 האמורה להציע יותר שימושיות יום-יומית. שני המושבים האחוריים מיועדים במוצהר לילדים וכוללים מתקוני ISOFIX למושבי ילדים; המכונית תוצע גם בגרסת 2 מושבית "מזוקקת" יותר, כאשר במקרה זה במקום המושבים האחוריים יותקן מדף למטען. תא המטען עצמו אינו גדול, כמובן – מדובר בכל זאת במכונית מנוע-מרכזי – ויוכל לאכלס סט מקלות-גולף; הוא יצוייד במערכת אוורור כדי למנוע חימום-יתר בשל הקרבה למנוע. המנוע הוא V6 מתוצרת טויוטה, כפי שדיווחנו, שעבר טיפול בידי לוטוס; עכשיו אנו גם יודעים כי ההספק המוצהר בגרסה הבסיסית הוא 280 כ"ס. לוטוס לא שחררה נתוני ביצועים חד-משמעיים ומסתפקת בהצהרה כי "אינדיקציות ראשוניות" של האבטיפוס מצביעות על מהירות מירבית של 256 קמ"ש, ותאוצה מ-0 ל-100 בפחות מ-5 שניות. אין בינתיים מידע נוסף לגבי הדיווח כי האיגל תוצע גם עם תיבה אוטומטית. בכל מקרה, בעתיד מתוכננות גרסאות נוספות: קונברטיבל פתוחה, וגרסת הארדקור קרבית יותר.
לדברי לוטוס, כבר בשלבי פיתוח מוקדמים הפגינה האיגל את יכולתה כאשר היתה מהירה משמעותית סביב מסלול נורבורגרינג מהאליס, ויציבה יותר במהירויות גבוהות מהאקסיג'.
תא הנוסעים יהיה בעל אופי ספורטיבי מובהק, כצפוי מלוטוס, אך יציע רמה גבוהה של פאר, נוחות ואבזור. המכונית תכלול מערכת שמע ותקשורת מהרמה הראשונה מתוצרת Alpine, עם מסך מגע צבעוני מרכזי שישמש גם לתצוגת מערכת ניווט מתקדמת (על בסיס כונן קשיח נייד שישמש גם כמאגר לקבצי MP3) ומצלמה אחורית אופציונלית. תקשורת בלוטות', ממשק iPod וכיוצא באלו. כל הגרסאות יזכו למערכת מיזוג כסטנדרד, וחלקן יצוידו בחיישני לחץ אויר כסטנדרט או אופציה.
אוהדי לוטוס אולי יזדעזעו בשלב זה, אבל האיגל מגיעה לא רק עם ABS כסטנדרד אלא גם עם מערכות בקרת משיכה ויציבות, אשר פותחו במיוחד עבורה יחד עם Bosch כך שלא יפגעו באופי הספורטיבי.
המסירות בפועל יתחילו ב-2009, וכמויות הייצור המתוכננות הן 2,000 מכוניות בשנה – לא הרבה, אך קרוב לכמות הייצור הנוכחית השנתית של לוטוס של כל דגמי האליס ונגזרותיה יחד, אשר עומדת על כ-2,500 מכוניות בשנה.
תערוכת לונדון תפתח לציבור מיום ה' הבא, ה-23 ביולי, ועד ה-3 באוגוסט. החשיפות המעניינות, כולל זו של האיגל, יערכו ביום העיתונות, ה-22 ביולי. אנו כמובן נדווח.