קבוצת פולקסווגן קיבלה את אישור האיחוד האירופאי לבצע השתלטות בשווי של 2.8 מיליארד יורו על יצרנית המשאיות השבדי 'סקניה'. עד עתה החזיקה פולקסווגן 37.98 אחוז מזכויות ההצבעה בסקניה, כעת לאחר רכישת המניות החדשה, יעמוד אחוז ההצבעה על 68.60. יו''ר קבוצת פולקסווגן, פרופ' מרטין וינטרקורן, ציין שסקניה תצטרף לשמונת המותגים האחרים תחת יצרן הרכב האירופאי הגדול ביותר, הוסיף כי תשמור על מטה החברה בשבדיה וגם הדגיש כי תשמור על צביונה.חטיבת הרכב המסחרי של קבוצת פולקסווגן פעילה ב-37 שווקים וכוללת את הקאדי, T5 לנגזרותיו (טרנספורטר, קליפורניה, קארוול, מוטיוואן), קרפטר, משאיות ואוטובוסים. את שנת 2007 סיימה עם 488,700 יחידות ועליה של 10.7 אחוז בהשוואה ל-2006. עבור החטיבה שלה מפעלי ייצור במספר מדינות בעולם, ביניהם ברזיל, מקסיקו ודרום אפריקה, מדובר בשיא מכירות חדש.
חברת סקניה (כשמו של חבל ארץ הדרומי ביותר בשבדיה) הוקמה ב-1900 והתאחדה ב-1901 עם יצרן אוטומובילים ומשאיות אחר בשם 'Vagnsfabriks Aktiebolaget i Södertälje' (אשר נוסד ב-1897) בכדי ליצור את Scania-Vabis. מאז ומתמיד עסקה החברה בייצור כלי רכב מסחריים קלים, אוטובוסים, שלדות, משאיות ומנועים שונים (כמו למשל משאבות כיבוי אש). לאחר מלחמת העולם השנייה אף ייבאה החברה את מכוניות פולקסווגן לשבדיה, כהכנה לסגירת מעגל עתידי.
בשנת 1969 התאחדה החברה עם SAAB. חיבור שהחזיק מעמד 27 שנים. בעקבות פיצול החברות ב-1996 מחד וכניסת החברה לבורסת סטוקהולם וניו יורק מאידך, שונה גם שם החברה ל-Scania AB (אגב, AB משמעו חברת מניות בשבדית). עוד בהיסטורית החברה נציין ניסיון השתלטות כושל של וולוו ב-1999 וייצור כלי הרכב המיליון ב-2000. החברה הנה היצרן הגדול בעולם למשאיות מעל 16 טון ואוטובוסים כבדים מעל 12 טון ומייצאת ל-70 ארצות ומייצרת בארגנטינה, בוטצואנה, ברזיל, קוריאה, רוסיה, טנזניה, הולנד, זימבבואה וארה''ב.