ספורט הדריפטינג – בעקרון, החזקת המכונית בהחלקת-צד כמה שיותר, בזוית גדולה ככל שאפשר ותוך הפקת עשן מקסימלי מהצמיגים – הפך זה מכבר לספורט חובק עולם, וסדרות לאומיות מתקיימות ברחבי תבל. מקור הספורט ביפן, ומשם גם מגיעים רוב הנהגים ברמה הגבוהה ביותר; אבל באופן טבעי, ארה''ב היא המקום בו התפתחה ליגה עם כסף גדול, ספונסורים וכיסוי תקשורתי.התאחדות Formula Drift, אחת משתי הגדולות בספורט הדריפט בארה''ב (השניה היא D1 Grand Prix), פתחה עכשיו ביוזמה חדשה יחד עם ענקית משקאות האנרגיה Red Bull, לארגון אליפות דריפט עולמית. הכוונה היא להביא תחת קורת גג תחרותית אחת את מיטב הנהגים מרחבי העולם, לתחרות חד-פעמית שתערך בלונג-ביץ' שבקליפורניה ב-15 לנובמבר הקרוב. ל'פורומולה דריפט' יש כבר נסיון בפעילות בינלאומית, לאחר שבשנים האחרונות ארגנה תחרויות בסינגפור ובמקסיקו ושמרה על קשרים עם התאחדויות מקבילות במדינות רבות.
הכוונה היא להקים מסלול יעודי לדריפטינג באזור הנמל של לונג-ביץ', אשר יספק שפע של אלמנטים שונים – ישורת ארוכה כדי לאפשר הגעה למהירויות גבוהות וכניסת-צד מהירה ומרהיבה לפניה הראשונה, רצפי-פניות מאתגרים בעלי אופי טכני ועוד. המסלול יתוכנן לצפיה נוחה ומקרוב של האקשן.
פעילויות מסוג זה מתלבשות היטב על רד-בול, שקשרה עצמה לספורט אקסטרים לסוגיו השונים. החברה מממנת מזה מספר שנים קבוצה בפורמולה דריפט עם פונטיאק סולסטיס (משופרת מאד, כמובן) והנהג ריס מילן, אלוף עונת 2005 (ובנו של אגדת הפייקס-פיק רוד מילן), הנראה מפגין את יכולתו בקליפ שלפניכם.