לפני כשנה נולדה יוזמה בקרב גולשי פורום ג'יפולוג לקטגורית CUP באירועי הראלי בישראל. הרעיון מאחורי קטגורית cup הוא בסיס מכני זהה עם כמות שינויים מוגבלת מאוד, המאפשר השתתפות בספורט מוטורי בעלות מצומצמת, יחסית, ותוך הדגשת יכולות הנהג מבחינת ההישגים. לא המוח הישראלי המציא את הרעיון – הוא מקובל מאוד ברחבי העולם ברמות העממיות, ולא מעט יצרנים מעודדים ליגות cup לדגמים הספורטיביים שלהם.

הבחירה בארץ נפלה, ולאו דווקא ממניעים פטריוטיים, על הסופה של תע''ר כבסיס לליגה – מבנה קשוח יחסית, עלויות חלקים זולות ומנוע חזק הם הפלוסים העיקריים העומדים לזכותה. למרבה הצער, לא רבים מימשו את הרעיון, אולי בשל הסחבת בחוק הספורט המוטורי, ורק שלושה צוותים השתתפו השנה בליגות הראלי השונות. מהשלושה, הצוות של משפחת בן ארי (בליגת מסע מעולם אחר נוהג הבן ארי, בליגת הראלי רייד נוהג האב ניר, מי שברקורד שלו רשומים ניצחונות עוד מימי מרוצי הראלי קרוס של שנות השמונים) היה המתמיד ביותר, ובעל ההישגים הגבוהים ביותר, ולכן הוא הזוכה ב''גביע סופה'', שהוענק ביום שישי האחרון בת''א בחסות ג'יפולוג ופיט-סטופ (שהעניקה גם את הפרס – זיכוי בסך 1000 ש''ח לרכישת אביזרים בחנות).
מזל טוב לזוכים, ואנו תקווה כי נראה את הקטגוריה העממית אך תחרותית הזו פורחת בשנה הבאה.