קימי ראיקונן עשה את הבלתי יאמן כאשר בסוף הגרנד-פרי של ברזיל בסאו פאולו מצא עצמו לא רק כמנצח, אלא כאלוף העולם לשנת 2007. הנהג הפיני שסבל מהתאקלמות קשה בפרארי וספג ביקורות קשות בתחילת העונה הצליח לחזור מהכפור בסוף העונה ואחרי מרוץ שהיה מרתק ומוזר מצא עצמו אוחז בספרה מספר אחת.

שלושה נהגים הגיעו למרוץ האחרון של עונת 2007 עם סיכוי לזכות, לואיס המילטון שהוביל את האליפות לאורך רוב העונה, פרננדו אלונסו האלוף היוצא וראיקונן. ואולם כאשר 7 נק' מפרידות בינו לבין המילטון נראו סיכוייו של נהג הפרארי קלושים. כל המבטים הופנו לצמד נהגי מקלארן שהפכו במהלך השנה לאויבים מושבעים. וכאשר 4 נקודות מפרידות ביניהם נראה מצבו של המילטון טוב למדי, במיוחד אחרי מקצי הדירוג. המילטון היה שני, אחרי פיליפה מאסה ולפני ראיקונן, ואילו אלונסו, נמצא במקום הרביעי. אם המירוץ יסתיים בסדר הזה, המילטון אלוף.וכך הכותרות כבר היו מוכנות: ''המילטון עושה הסטוריה'', ''הרוקי הראשון שלקח אליפות'' או ''הנהג השחור הראשון שנוטל את הכתר''. אבל הזינוק על המסלול באינטרלגוס נתן אות פתיחה לדרמה מפתיעה ומרתקת. המילטון הפסיד מקומות לראיקונן ולאלונסו, ובמקום להירגע ולשייט לאליפות, ביצע ניסיון עקיפה כושל, החליק לצד המסלול וחזר במקום השמיני. כעת הוא החל מפלס דרכו מעלה והגיע עד למקום השישי כאשר לפתע נראתה מכוניתו מדדה לצד המסלול. המירוץ שלו נראה גמור, אבל איך שהו חזרה המכונית לעצמה, והמילטון יצא למרדף על התואר מהמקום
ה-18.

מלפנים פתחו שתי המכוניות האדומות של מאסה וראיקונן, פער גדול על אלונסו שהציג יכולת בינונית. ''עד ההקפה השלישית עוד הייתי בקצב שלהם ולכן גם אופטימי'' הוא הסביר אחרי המרוץ ''אבל משם הם פשוט נעלמו ולא היה לי סיכוי מולם''. במצב הזה, כאשר מאסה מוביל ואלונסו שלישי היה דווקא הספרדי זוכה באליפות העולם (שלישית ברציפות). אבל היה ברור שפרארי ימצאו דרך להעביר את ראיקונן למקום הראשון כדי שיזכה באליפות. מאסה הנהג השני של הקבוצה שיתף פעולה והסכים לוותר על ניצחון חשוב במגרש הבית וראיקונן סיים ראשון וזכה באליפות בזכות יתרון של נקודה אחת בלבד על שני נהגי מקלארן (110 נק'). המילטון הצליח לטפס עד למקום השביעי כדי לזכות ב-109 נק', מספר זהה לזה של אלונסו שסיים שלישי במרוץ ובאליפות (להמילטון יותר ניצחונות ולכן הוא ממוקם שני).
ניקו רוזברג בוויליאמס סיים רביעי אחרי קרב מצוין עם צמד נהגי ב.מ.וו רוברט קוביצ'ה שבלט במירוץ וסיים חמישי וניק היידפילד (שישי). שביעי סיים כאמור המילטון לפני יארנו טרולי בטויוטה.

נציין שכדאי לדעת שקבוצת מקלארן ערערה על עמידתן בתקנות של מכוניות וויליאמס וב.מ.וו בגלל טמפרטורת דלק קרה מהמותר. ואם מכוניות אלו יפסלו, יעלה המליטון למקום הרביעי ויוכתר כאלוף.

גרנד פרי ברזיל:

1. קימי ראיקונן –פרארי
2. פיליפה מאסה- פרארי
3. פרננדו אלונסו- מקלארן
4. ניקו רוזברג- וויליאמס
5. רוברט קוביצ'ה –ב.מ.וו
6. ניק היידפילד – ב.מ.וו
7. לואיס המילטון- מקלארן
8. יארנו טרולי- טויוטה

אליפות הנהגים (סוף עונת 2007):

1. קימי ראיקונן- 110 נק'
2. לואיס המילטון- 109 נק'
3. פרננדו אלונסו- 109 נק'
4. פיליפה מאסה – 94 נק'

אליפות היצרנים (סוף עונת 2007):

1. פרארי 204 נק'
2. ב.מ.וו- 101 נק'
3. רנו – 51 נק'
4. וויליאמס- 33 נק'