הנווד המודרני המצוי, יימצא לרוב יושב בבתי קפה. הוא נווד לכאורה, שאינו נוהג להסתגר ימים ולילות ב-ד' אמותיו ורגיל לנדוד לחברה, בעיר ובמדבר. זהו נווד מהזן המודרני, שרוצה לשמור על קשר עם החברים והמשפחה, להזכיר בעבודה שהוא קיים, ועל פי הביטוי השגור ביותר לאחרונה, להיות "מחובר". עבור נווד שכזה הומצא המחשב הנייד, על שלל הפונקציות המוכרות שלו, שהולך והופך עם הזמן למוצר נוח, זמין וכזה שאפשר כבר למצוא כמעט בכל תיק, ובגרסאות הקומפקטיות - בכיס החולצה.סגנון חיים ואסתטיקה המקיפים את הצרכן המודרני הפכו לחלק בלתי נפרד מההוויה העדכנית, ובהתאם תורמים גם להפיכתם של אביזרים טכנולוגיים במהותם, כמו מחשב נייד על שלל הגאדג'טים הנלווים אליו, לפריטים שזוכים לתחכום ביכולות הביצוע מחד, ולעיצוב משובח ומקורי מאידך.

מתיחות
המחשב הנייד או הנישא, ובקיצור לפטופ, עובר תמורות ומקצי שיפורים ללא הרף, ולאט אבל בטוח דוחק את המחשבים הנייחים המגושמים, חסרי הניידות, לקרן זווית. ההיצע עצום, ומתחיל במחשבים ניידים שמשקלם פחות מקילוגרם יחיד, והנם לרוב מחשבי כף יד או שילוב שלהם עם מחשב נישא רגיל, וישנם מחשבים ניידים שמשקלם מגיע לשלושה עד חמישה קילוגרם ואף יותר, ואלו משמשים כתחליף קבוע למחשב שולחני.
ייחודם ויתרונם הבלעדי של המחשבים הניידים, פרט לגודלם ולמשקלם הנוח, הוא האפשרות להפעילם, מעבר לאופציה הבסיסית והטריוויאלית דרך חשמל, בעזרת סוללה, עובדה ההופכת את העבודה, הגלישה ברשת האינטרנט או הצ'יטוט לזמינים בכל מקום ועת.
דגמים חדשים של מחשבים ניידים מוצעים תדיר ומתפתחים בקצב מסחרר, הודות לביקוש הגובר, כראוי לעולם הנייד בו אנחנו חיים. סריקת ההיצע חושפת מחשבים אולטרה-ניידים במשקל של 900 גרם בסך-הכל, סוג של שילוב בין מחשב נייד לבין מחשב כף יד. הבחירה ב"מחשבון" שכזה, או במחשב נייד גדול יותר ובהתאם נוח יותר, צריכה להיעשות על פי הצרכים האישיים. לפני שאתם מצטיידים במחשב נייד חדש, כדאי לבדוק ולוודא האם המחשב עומד להיות צמוד אליכם ולכן רצוי שיהיה קל משקל, או שיהיה זה מחשב המתלווה אליכם רק לעיתים, ואז אפשר להסתפק בדגם מעט יותר מגושם. דגמים כאלו מהווים סמי-תחליף למחשב נייח רגיל, ומאפשרים פשוט נשיאה בעת הצורך. רצוי לקחת בחשבון שככל שהמשקל עולה, כך לרוב צומח גם גודל המסך והמחשב יהפוך נוח יותר לעבודה. יחד עם זאת, בתחום המחשבים הניידים פחות משמע יותר - יותר כסף, שכן מחירם של מחשבי מיני נוסק גבוה.

מה שצריך
לכל מחשב נייד מפרט טכני משלו, אך עדיין רצוי לוודא שישנם כמה מרכיבים שחלקם הפך להיות כמעט אלמנטריים: תמיכה אלחוטית ברשת האינטרנט, (שהולכת והופכת גלובלית והיא המתירה את הניידות האמיתית) וכן תקשורת בלוטות' ליצירת קישור נוח עם הטלפון הנייד שלכם, ה-MP3 והפאלם. אבזור רצוי נוסף כולל צורב תקליטורים, קורא DVD וכמות זיכרון כמה שיותר גדולה, רצוי לפחות 1 ג'יגה בייט. גודל המסכים מתחיל ב-12 אינץ' לערך, וישנם מחשבים ניידים עם מסך שגודלו גם 17 אינץ', אלו יעילים במיוחד עבור מי שעובד בעזרת תוכנות גרפיות או משחקים מורכבים, ולכן מסך רחב יהיה נוח ומתאים יותר למרוץ אחרי הדמויות התזזיתיות בעזרת העכבר.

תוספות
על מנת לאבזר את המחשב שלכם כראוי ולאפשר גמישות מרבית שאיננה קופאת על השמרים מיום יצור המחשב שלכם, כדאי שיהיו למחשב הנייד כמה שיותר כניסות USB, לטובת תוספות שונות ומגוונות שתוכלו לשלב בהיקף החיצוני. מחשב נייד מכיל באופן אינטגרלי מסך דקיק, כמעט תמיד מסוג LCD, וכן משטח להזזת הסמן המשמש כעכבר ומקלדת, אך ניתן את כל יתר האביזרים האלו, ועוד אחרים, לשלב גם באופן חיצוני, לשיפור הנוחות ולגיוון העבודה. בהתאם, קיים עולם שלם של אביזרים היקפיים. מרבית המוצרים הנלווים מתחברים בעזרת חיבור USB קטן, בהם גאדג'טים מגוונים. בתחום המקלדות, מעניינים מוצרים מדליקים דוגמת מקלדת סטנדרטית שמגיעה עם תוספת של קלידי אורגן, להפוגה מנוגנת בין הפגישות, וכוללת גם תוכנה ללמידת נגינה. בנוסף, ישנן מקלדות אלחוטיות נטענות המאפשרות עבודה נוחה ובריאה יותר לידיים מכל מקום, ולא בהכרח בצמידות לגוף המחשב. מרבית משתמשי המחשב הנייד המכורים נוהגים לאבזר סביבתם דווקא בעכבר אלחוטי, ולא נשארים מקובעים לפד הסטאטי. עכברים עדכניים פועלים בעזרת קרני לייזר ומאפשרים עבודה נוחה וזריזה יותר, וחלק מהעכברים החיצוניים אף כוללים פונקציות מולטימדיה לנוחות מרבית.

מקל שכל
הגאדג'ט המוכר ביותר הוא בודאי הזיכרון הנייד, דיסק און קי, המצאה ישראלית ששינתה את פני אפשרות הניידות ומיקסמה אותה. הזיכרון הנייד מופיע היום בשפע עיצובים עליזים ושימושיים המותאמים לפי משתמש, סגנון, צרכים ואופי, בגזרת צמיד או כסיכה חיננית לדש הבגד. פרט לזיכרונות הניידים, ישנם כוננים נשלפים, ניידים וקומפקטיים לאחסון מגוון וזמין שמופיעים היום בצבעים שונים, וכוללים תאורה מהבהבת שמאירה באור כחול, אדום או צהוב את הסביבה בזמן העברת הנתונים.
פריטים נחשקים נוספים הם מסגרות להקרנת תמונות דיגיטליות, שמחליפות את התמונה המקובעת על שולחן העבודה ומאפשרות מצגת של כל בני המשפחה בכל העת, ומתחברות בקלות גם למחשב הנייד, שלט אלחוטי למצגות עתירות שיק, מצלמות אינטרנט בעיצובים עדכניים של כסף ושחור הנצמדות לחלקו העליון של המסך, ואפילו מעמד תומך למחשב נייד עליו אפשר להציבו ולהקליד במקלדת נפרדת, לטובת קריאה נוחה ובריאה לצוואר הישר מן המסך, מתקן משעשע מעט בהשראת מעמדי הספרים במטבח, אך יעיל להפליא.

קרפל
למחשבים הניידים שני חסרונות עיקריים. האחד הוא היותם, למעט במקרים חריגים מאוד, פחות ארגונומיים ממחשב שולחני נייח, שאף הוא איננו מן המתקנים הידידותיים ביותר שהמציא האדם למען גופו. דלקות בשורש כף היד, צוואר תפוס ושרירי כתפיים מתוחים הם השלכות ישירות של עבודה מול מחשב, בעיקר נייד המכיל את המרכיבים השונים בצורה קומפקטית אמנם, אך כזו שאיננה מתחשבת בצרכי הגוף הטבעיים.
חיסרון שני הוא המחיר, שיכול בקלות לנסוק גם עד פי שניים ממחשב נייח בעל ביצועים, זיכרון ויכולות טכניות דומות, וכן אפשרויות התיקון מוגבלות בהרבה לעומת מחשב נייח, בו החלקים נפרדים ופשוטים להחלפה.
יחד עם זאת, מיום שהחלפתי את המחשב המגושם שלי בעבודה על מחשב נייד, לפני כשש שנים, אין שום סיכוי שאני חוזרת למוגבלות המקובעת שהגרסה השולחנית מציעה. עבודה בשפת הים, מול הגלים ועם קצת חול בין המקשים היא בהחלט חוויה סימפטית שהופכת את הישיבה מול המסך המרצד להרבה יותר אנושית.