לפני מעט פחות מחודש, ב-21 ביוני, התרחשה תאונה קטלנית נדירה במירוצי הדראג האמריקניים. בתחרויות אלה מאיצים שני מתחרים במסלולים מקבילים מעמידה למרחק של רבע מייל (כ-400 מ'). בקטגוריות המהירות ביותר, Top Fuel ו-Funny Cars, נוהגים המתחרים במפלצות אמיתיות: מנועי V8 אדירים בעלי מגדשי-על, ניזונים מתערובת של ניטרומתאן ומתנול, המפיקים עד 8,000 (!) כ"ס. הנהגים המובילים מכסים את רבע המייל (מעמידה!) בתוך קצת יותר מ-4 שניות, שבסופן המהירויות עשויות להגיע אל מעל 500 קמ"ש!מקרה זה הסתיים, כמו רובם המכריע של כשלי-מנוע, ללא נפגעיםכדי לעצור ממהירויות שכאלו מצוידות ה'מכוניות' במצנחים, ובשלל אמצעי בטיחות. זה לא עזר לנהג הוותיק סקוט קאליטה (46), שהתחרה בקטגוריית ה-Funny Cars בסיבוב האליפות שנערך בניו-ג'רזי. באחד הסבבים המוקדמים של התחרות התפוצץ מנוע מכוניתו מיד לאחר שחצה את קו הסיום במהירות הקרובה ל-500 קמ"ש. כשלים מסוג זה נפוצים יחסית – מדובר במנועים הנמצאים על השפיץ של הקצה מבחינת עומסים, ומשכי חייהם נמדדים בשניות. התפוצצות שכזו היא אירוע אלים ביותר, כפי שניתן לראות בתמונה הראשית בה נראית מכונית מאותה קטגוריה, Funny Cars, ברגע הכשל של המנוע. אלא שבשל אמצעי המיגון השונים של הנהגים, אירועים כאלו מסתיימים לרוב ללא נפגעים, כמו במקרה המצולם שהתרחש בתחילת השנה. אבל לא במקרה של קאליטה. מכוניתו עלתה מיד בלהבות, המשיכה בקו ישר כמעט מבלי להאט, חצתה את כל אזור ההאטה כולל משטח חול גדול ולבסוף התנגשה בעוצמה במחסום-בטון. קאליטה נהרג במקום.
התאונה הכתה גלים, לא רק בשל היות קאליטה אלוף-עבר שזכה פעמיים בקטגוריית העלית, Top Fuel, בשנות ה-90. אביו של קאליטה, קוני, הוא אגדת מירוצי דראג בפני עצמו וגם בן דודו דאג קאליטההוא נהג מצטיין. קאליטה כבר פרש פעמיים מתחרויות אך לא עמד בכך וחזר. היתה זו התאונה הקטלנית השניה ב-NHRA ובקטגוריית Funny Cars בתוך פחות משנה וחצי. בתאונה נוספת באותו פרק זמן נפצע קשה ג'ון פורס, הנהג המצליח ביותר בתולדות מירוצי הדראג האמריקנים, אך הוא הצליח להתאושש ולהחלים וחזר להתחרות.
התאחדות מירוצי הדראג האמריקנית, ה-NHRA, הגיבה במהירות, והחלה בתהליך מואץ של בדיקת אמצעים להגברת בטיחות המכוניות. כשלב ביניים ננקטה פעולה מיידית: 10 ימים אחרי התאונה הקטלנית, בצעד חסר תקדים, הוחלט לקצר את המסלולים עבור שתי הקטגוריות המהירות ביותר, מרבע-המייל המסורתי ל-1,000 רגל, דהיינו כ-305 מ'. בכך הושגה הורדה משמעותית של המהירות בסוף התחרות, ובמקביל – הארכה של שטח ההאטה לאחר קו הסיום. שינוי זה הוכנס לתוקף כבר בסבב האליפות שנערך בסוף השבוע האחרון בקולורדו, ולראשונה בתולדות ה-NHRA – לאחר יותר מ-50 שנות קיום הארגון – נערכו התחרויות של אליפות ארה"ב על מסלול שאינו באורך של רבע מייל.
רוב הנהגים והמקורבים לספורט קיבלו את הצעד בברכה. הדעה הרווחת היתה שהמכוניות נעשו כל כך מהירות עד כי אזורי ההאטה במסלולים כבר לא היו ארוכים די הצורך. בכל מקרה מדובר כאמור בצעד-ביניים, כאשר במקביל הוקם צוות-משימה לבדיקה מקיפה של כל נושא הבטיחות והמלצה על אמצעים עתידיים.