לקראת סוף השבוע שעבר פרסמה אלפא-רומיאו מידע מלא אודות מכוניתה הקטנה החדשה, המיטו, במקביל להתחלת סבבי ההשקה לעיתונאים. השבוע תערך באיטליה ההשקה לעיתונאי ישראל וגם אנחנו נהיה שם, כך שנוכל להביא לכם התרשמות מיד ראשונה לקראת סוף השבוע. בינתיים לפניכם תקציר אודות הבייבי-אלפא המסקרנת, וכמובן – קצת תמונות לדסקטופ.

נתחיל בדברים הבסיסיים. בשלב ראשון תוצע המיטו עם שלושה מנועים'' 1.4 ל' טורבו עם 155 כ''ס, 1.6 ל' טורבו-דיזל עם 120 כ''ס (ו-32.6 קג''מ!), וגם 1.4 ל' צנוע עם 78 כ''ס כאופציה בסיסית ''לאלו אשר קיבלו זה עתה את רשיון הנהיגה שלהם''. את הביצועים עם המנוע החזק ביותר אפשר להגדיר כסבירים: 0 ל-100 ב-8.0 שניות ומהירות מרבית של 215 קמ''ש. אבל אלפא מבטיחה מנועים חזקים יותר בהמשך, עם טכנולוגיה חדשה המכונה Multiair – השם של אלפא למערכת הרמת שסתומים משתנה הפועלת על שסתומי היניקה ומווסתת באופן רציף את כמות האויר המגיעה לתא השריפה (ומכן הכינוי מולטי-אייר). עוד חידוש חשוב לא פחות – יחד עם המנועים החזקים תגיע תיבת מצמד-כפול של אלפא שתכונה DCCT, ראשי תיבות של Dual Dry Clutch Transmission. עד אז יסתפקו רוכשי המיטו בתיבה ידנית 6 הילוכים בכל המנועים.
המיטו, כפי שאנו כבר יודעים, מבוססת על פלטפורמת הפיאט גרנדה פונטו, אבל היא מקבלת מיתלים יחודיים לה, יחס היגוי ישיר יותר ומפשקי גלגלים מורחבים בכ-2 ס''מ. היא גם ארוכה, רחבה ונמוכה מהגרנדה-פונטו. רשימת הציוד כוללת מספר מערכות-עזר מעניינות, כמו Q2 Electronic המתפקדת כדיפרנציאל מוגבל החלקה באמצעות בלימת הגלגל הפנימי המסתחרר בעת האצה בפניה; DST או Dynamic Steering Torque, סוג של היגויאקטיבי – המערכת מפעילה מעט כוח-היגוי במצבים קיצוניים כדי ''לרמוז'' לנהג על התיקון שהוא נדרש לבצע; ו-Alfa DNA, מערכת (בעלת שם גאוני, אגב...) המספקת שליטה מרכזית על תגובות המנוע, אופי תגבור ההגה החשמלי, פעולת הבלמים והמיתלים, אופן התערבות מערכת בקרת היציבות, ובעתיד גם על תפקוד תיבת ה-DCCT. ראשי התיבות DNA, מעבר לקונוטציה הגנטית הברורה, מייצגים את שלושת המצבים בהם יכול לבחור הנהג: D = דינמי, N = נורמל, ו-A פירושו All weather, המצב ה'רך' ביותר בו מערכות העזר מתערבות בשלב מוקדם, המיועד לשימוש בתנאי אחיזה ירודים.
המיטו תוצע כסטנדרד עם 7 כריות אוויר, ואמורה להיות טובה מספיק כדי לזכות בציון 5 כוכבים במחבני הריסוק האירופיים – משימה שאינה אמורה להיות קשה מאחר וגם הגרנדה-פונטו זכתה לציון כזה.
לגבי היתר – ובכן האזרו בסבלנות עד סוף השבוע, ואז תקבלו דיווח מלא מההשקה.