חברת-הבת הספרדייה של פולקסוואגן חושפת – קצת מוקדם מהצפוי – את הסיאט איביזה החדשה. ההשקה הרשמית תיערך בסלון המכוניות במדריד, במאי.
כמו רוב מתחרותיה המתחדשות כך גם הסיאט איביזה תופחת בהשוואה לדגם היוצא, בין היתר הודות לפלטפורמה חדשה המציעה תוספות לאורך (10 ס"מ), למפשק הגלגלים (אך לא לרוחב הכולל!) ולבסיס הגלגלים. לא רק מרווח הפנים עבור הנוסעים אמור להיות טוב יותר, גם נפח תא המטען – נקודה לא פשוטה בסוג המכוניות הזה – צמח ב-25 ליטרים ומציע עתה 292 ליטר מקום לציוד. הגובה נותר זהה לגרסה הקודמת, מה שמסביר את הפרופורציות הפחוסות במקצת. טכנולוגיות ייצור חדשות ושימוש בחומרים מתקדמים הם הגורמים, לטענת סיאט, שנתון המשקל הכולל הצטמק ב-50 ק"ג. מכובד בהחלט.העיצוב מושפע כבר מהקונספט בוקנגרה, המראה שאמור להוביל את קו העיצוב העתידי של סיאט, האמור להדגיש יותר מבעבר את ה"טמפרמנט הספרדי". מתחת לפח אין הפתעות מראישות וניתן יהיה לבחור בין 3-צילינדרים 1.2 ליטר עם 70 כוח-סוס, 1.4 ל' (85 כ"ס), 1.6 ל' (105 כ"ס) או טורבו-150 כ"ס (ב-FR) באגף הבנזין. בדיזלים יוצעו בשלב ראשון 1.4 ליטר עם 80 כ"ס או צמד 1.9 ל' עם 90 או 105 כ"ס. נתוני פליטת ה-CO2 יעמדו בדגמי הבנזין על 160 ג'/ק"מ ובדגמי הדיזל פחות מ-120 ג'/ק"מ. תיבות ההילוכים כוללות 5-הילוכים ידניים כבסיס עם אופציה לגיר DSG-שבעה הילוכים.
סיאט איביזה החדשה תוצע בשלוש רמות אבזור: Reference, Style ו-Sport. כסטנדרט בטיחותי נמצאים ABS וכריות קדמיות וצידיות.