שתי יצרניות מכוניות ספורט, ספייקר ההולנדית ולוטוס הבריטית, מעמיקות את שיתוף הפעולה ביניהן, כך נמסר בהודעה משותפת היום. קשרים בין שתי החברות קיימים כבר מזה 4 שנים, כאשר זרוע ההנדסה של לוטוס סיפקה שירותי פיתוח של רכיבים שונים לספייקר. עכשיו הורחב שיתוף הפעולה והוגדרו למעשה שני הסכמים חדשים המרחיבים את הקשרים. האחד מוגדר כ''הסכמה לשיתוף חלקים ופלטפורמות'' (PPCA), והשני – ''הסכמה לאספקת חלקים ואבזרים'', לפיו תספק לוטוס רכיבים מסויימים לדגם החדש של ספייקר, ה-C8 איילרון שהוצגה בתערוכת ז'נבה האחרונה. המטרה הסופית לשתי החברות מוגדרת כ''הורדת עלויות של חלקים ורכיבים על ידי שיתוף טכנולוגי''.בשנה שעברה הפסידה ספייקר סכום עתק (יחסית לחברה כה קטנה) של 72 מיליון אירו, כאשר חלק ניכר מההפסד נגרם על-ידי פעילות קבוצת הפורמולה 1 המיותרת (שנמכרה בסוף 2007, שנה אחרי רכישתה, והפכה ל''פורס אינדיה''). בשל המצב הפיננסי הקשה הצליחה ספייקר להרכיב ב-2007 רק 26 מכוניות. עם זאת, ב-2008 מצב הרוח בחברה אופטימי יותר לאחר שהושג מימון נוסף, והפעילות המסחרית הרגילה חזרה לקצב תקין. בחודשים הקרובים תוצא לשוק האיילרון, שמקבלת לראשונה אצל ספייקר גם תיבה אוטומטית, ובשנה הבאה יושק רכב הפנאי הגמלוני D8 ''פקינג-פריז''.