בלנד-רובר נראה כי העסקים כרגיל. למרות בעלי הבית החדשים ממשיכים אנשי מותג השטח הבריטי במלחמת הקיום שלהם ובתחרות שאינה מרפה לרגע. על הפרק נמצא פיתוח מנוע חדש לגמרי שיתמקם בראש ההיצע וישרת את גרסאות-העל של הדיסקאברי, הריינג' והריינג'-רובר ספורט (ויגואר, ראו בהמשך). מדובר ב-V8 חדש בנפח 5.0 ליטר שיציע עד 500 כוח-סוס ומומנט של כ-70 קג''מ בגרסתו החזקה (עם מגדש-על), שתגיע בראש ובראשונה לריינג'-רובר ספורט. אם וכאשר יגיע ה-V8 החדש גם לדיסקאברי, הוא יוצע ככל הנראה – לפחות בתחילה – בדגמים לשוק האמריקני בלבד.ריינג'-רובר ספורט: בקרוב עם V8 אימתני בנפח 5.0 ליטרלאחר הפרידה מפורד נאלצות שתי היצרניות הבריטיות – לנד-רובר ויגואר – לפעול לבד והמנוע המדובר הוא פרי פיתוח משותף. לפיכך נראה את ה-5.0 ליטר החדש בעתיד הקרוב גם ביגואר, ב-XF תחילה ומאוחר יותר ב-XJ מהדור הבא (ומן הסתם גם ב-XK).
לגבי יתר היצע המנועים מדליפים מלנד-רובר כי על הפרק צמד דיזלים מעניין. הראשון הוא הטורבו-דיזל V8 הקיים, בנפח 3.6 ליטר, שככל הנראה יטופל לעומק ויפיק עוד הספק וכמובן – פחות זיהום. לא ברור אם הנפח הקיים יישאר. המנוע השני הוא פיתוח של מנוע ה-V6 טורבו-דיזל (טווין-טורבו) בנפח 2.7 ליטר, שמשרת גם דגמי יגואר (ופיז'ו-סיטרואן, השותפות לפיתוח) כאשר על הפרק הגדלת נפח לכ-3.0 ליטר והעלאת הספק משמעותית ביחס ל-190 הסוסים אותם הוא מציע כיום. גם גרסה מחוזקת ומוגדלת זו תעשה את הופעת הבכורה שלה בריינג'-רובר ספורט.
ריינג'-רובר ספורט מעודכן כבר נמצא בהליכי ניסוי מתקדמים ויושק במהלך השנה הבאה. בנוסף לעדכוני המנוע הצפויים, יעבור הדגם מתיחת פנים שתכלול בין היתר קבלת ה''פרצוף'' החדש המוכר מהפרילנדר החדש.
למרות כל אלו עדיין מסתובבות שמועות עקשניות בדבר V12 הנמצא בקנה והמיועד להפוך את הריינג'-ספורט (ומאוחר יותר גם את הריינג'-רובר) למוביל בקטגוריית רכבי הכביש-שטח המפוארים והחזקים, דוגמת קאיין טורבו ושות'. מעבר לשמועות עוד אין ולו שביב של הוכחה לכך, אבל זה בהחלט נשמע מעניין...