האם בפורד ייפרדו מחברות הבת מרקיורי ו-וולוו?
על-פי אנשיו של קרקוריאן, בהם ג'רי יורק נציגו לשעבר במועצת המנהלים של GM (כאשר החזיק בכמעט 10% ממניות הקונצרן), זהו הכיוון אליו לוחצים בחברת ההשקעות הפרטית של המיליארדר הקשיש (91) – Tracinda Corp.
קרקוריאן הוא מהדמויות הססגוניות והמרתקות בתעשיית הרכב וידוע בחושיו הבריאים ובחוסר הסנטימנטים המובהק שלו ליצרן זה או אחר, כאשר מטרותיו הן לרכוש בזול ולמכור כמה שיותר ביוקר – ותוך מינימום הזמן האפשרי. קירק קרקוריאן, בנם של מהגרים ארמניים, עשה את הונו בעיקר מעסקי השעשועים (רכש ומכר מספר פעמים את אולפני MGM, בכל פעם ברווח גדול), מלונות ונדל''ן בלאס-וגאס והשקעות בתעשייה. כיום הונו מוערך ב-16 מיליארד דולר הממקמים אותו 7 באמריקה ו-41 ברשימת המיליארדים בעולם.מרקורי: אולדסמוביל כדוגמאג'רי יורק, נציגו של קרקוריאן, אישר כי נפגש עם אלן מולאלי נשיא פורד, לאחר ש-Tracinda Corp החלה לרכוש מניות הקונצרן וחיזק את ידיו לגבי תוכניות הייעול הראדיקאליות אותן הוא ומועצת המנהלים של פורד מתכננים לחברה. באותה ההזדמנות רמז גם כי אילו הוא היה מנהל את הקונצרן, הרי שדבר ראשון היה נפטר מוולוו ומרקיורי. יורק מאמין כי זו גם כוונת הנהלת פורד הנוכחית, בראשון מולאלי, וזאת במהלך השנה וחצי הקרובות. מידע זה למעשה מחזק את השמועות בדבר מכירת וולוו – לגביה אין מחלוקות – וכי לגבי מרקיורי ''עדיין נותר לבחון את המספרים במדויק בכדי להחליט מה יהיה הכיוון לגבי חברת הבת הזו''. בעוד שעבור וולוו, על כל מורשתה המפוארת והנדוניה ''הבטיחותית'' אותה היא מביאה עמה, ניתן לקבל סכום ראוי, הרי שעם מרקיורי הסיפור קצת פחות ודאי; הדילמה של פורד עם מרקיורי מזכירה במקצת את זו של GM עם אולדסמוביל – שלבסוף נסגרה ולא נמכרה. גם מרקיורי סובלת מתדמית מיושנת, זקנה וחסרת ייחוד או בידול. מצבה זה יקשה מאוד על כל הליך המכירה הארוך והמתיש ויהפוך אותו ככל הנראה ללא כדאי. במרקיורי מריחים את הסוף.