קצת יותר משנה אחרי שנחשפה בתערוכת ז'נבה, מתחיל שיווקה של אודי R8 בארץ. מכונית העל של אודי מוצעת עם מנוע V10 אטמוספרי בנפח 5.2 ליטר שמייצר 540 כ"ס, וזה משודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם 7 הילוכים המעבירה את התפוקה לכל ארבעת הגלגלים.
אודי  R8 – שלכם במיליון וחצי שקלים
צילום: מנהל

על כביש פתוח יכולה ה-R8 להגיע ל-320 קמ"ש, לאחר שאת 100 הקמ"ש הראשונים היא תגמע ב-3.5 שניות. האודי המהירה-מאוד תוצע ברמת גימור אחת בלבד, וכמו שסיפרנו בתחילת השנה, היא תותיר אתכם עם עודף של חמשת אלפים שקלים ממיליון וחצי שקלים (כלומר 1,495,000 שקלים).
ל-R8 החדשה מרכב אלומיניום הכולל סיבי פחמן ופלסטיק כדי לשלב משקל נמוך יחסית (1487 ק"ג) עם קשיחות גבוהה יותר. המנוע מצויד במערכת הזרקה עקיפה לסעפת היניקה בסל"ד נמוך ובעומס נמוך, והזרקה ישירה מסל"ד בינוני ומעלה. בנוסף, מצויד המנוע במערכת לניתוק צילינדרים בהתאם למצב הנהיגה כדי לחסוך בדלק. הצריכה הממוצעת המוצהרת היא 8.8 ק"מ לליטר.
סביבת הנהג של האודי המוחלטת כוללת את התצוגה הווירטואלית של היצרן, המאפשרת לבחור בין מחוונים אנלוגיים לבין מצב בו מערך הניווט תופס את עיקר הצג. כמו כן, המפרט של אודי R8 כולל בנוסף גם חישוקי "20, פנסי לד, בורר מצבי נהיגה, מושבי ספורט מתכווננים חשמלית, ריפוד ודיפון מעור נאפה, מערך מולטימדיה, מערכת שמע של B&O (13 רמקולים), בקרת אקלים, מפתח חכם ותאורת אווירה.
המכונית הספורטיבית ביותר בהיצע של אודי תשווק על ידי חטיבת הספורט הצעירה שהקים המותג בתחילת השנה.
אודי  R8 – שלכם במיליון וחצי שקלים
צילום: מנהל