הקצה, הגרסה הקיצונית - אוטו

הקצה, הגרסה הקיצונית

ניסאן מציגה גרסת ניסמו מחודשת ל-GT-R שעברה מתיחת פנים. הטירוף, דרכו של השפוי

ניסאן GT-R היא מכונית מהסוג שמעורר ויכוחים. למשל איך צריך להגדיר אותה – מכונית ספורט "סתם" או מכונית-על כדת וכדין. אומנם השם 'ניסאן' לא מתחבר אוטומטית עם מכוניות על כמו השמות 'פרארי', 'למבורגיני' או קוניגסג ואין לה V12 או עיצוב עתידני/מופרך, אבל בהחלט יש לה את הביצועים. ולא רק ביצועי קו ישר – עיון בטבלת זמני ההקפה בנורבורגרינג מבהיר מיד איפה היא נמצא בסקלה.
למרות התדמית האפרורית משהו, לניסאן מסורת ארוכה של מכוניות ספורט משובחות – למעשה, מאז 1932, ואחדות היו לאייקון של ממש. שמות לזיכרון: דטסון (Datsun), פיירליידי (Fairlady), סקייליין GT-R – וכמובן סדרה Z, שתחילתה ב-1969 עם 240Z והמשכה העכשווי ב-370Z (מ-2010): הנעה אחורית, 328 כ"ס (ו-344 בניסמו), 5.2 שניות ל-100 ו-250 קמ"ש. אכן, מכונית ספורט עם מפרט משובח. GT-R היא הרבה יותר מזה.
המדרגה ההיא
ב-2007 נכנסה ניסאן למגרש האקסקלוסיבי, זה שקובעי הטון שלו הם עילית יצרני אירופה. עם מנוע 3.8 ליטר וצמד מגדשים, ההספק עמד על 478 כ"ס והמומנט הגיע ל-59.9 קג"מ (3200-5200 סל"ד). התיבה רובוטית דו-מצמדית, ההנעה כפולה – והביצועים הרשימו מאוד: פחות מ-3.5 שניות ל-100 קמ"ש, מעל 310 קמ"ש. וכאמור, לא רק בקו ישר: כבר ב-2009 הקיפה GT-R את נורבורגרינג ב-7:29.03 דקות.
עם השנים ביצעה ניסאן מספר עדכונים לדגם ואלה כללו גם הצגת גרסת ניסמו כוחנית ומחודדת עוד יותר, עדכוני הופעה ואבזור – וכמובן שיפור הביצועים.
וכך, הגיעה ה-GT-R בסבב האחרון ל-552 כ"ס, הספק שעלה בניסמו שכאן ל-600 כ"ס (6800 סל"ד) ו-66.5 קג"מ (3600-5600 סל"ד) – עם נתון האצה מדהים של 2.7 שניות ל-100 קמ"ש – השתתפה במירוצים עם גרסאות GT1 ו-GT3, וגם קבעה ב-2015 זמן הקפה של 7:08.69 ברינג, התוצאה החמישית בטיבה.
ניסאן ניסמו
מתיחת פנים, גם לניסמו
בתערוכת ניו יורק הציגה ניסאן מהדורה מחודשת ל-GT-R. מתיחת הפנים לגרסת ניסמו שלה נחשפה זה עתה במקום הנכון, בנורבורגרינג – "המקום בו הביצועים רבי היכולת של ה-GT-R פותחו, כוילו ולוטשו" נאום ניסאן.
כמו במתיחת הפנים ל-GT-R "הרגילה", כך בניסמו נעשו שינויים קוסמטיים קלים מלפנים, ועל-מנת לשפר את קירור המנוע, השבכה הוגדלה – וזאת מבלי לפגוע ביכולת האווירודינמית.
עם זאת, לניסמו פגוש העשוי סיבי פחמן ובנוי בשכבות מעשה אומן (ניסאן משתמשת כאן במילה היפנית "טאקומי") שהונחו באופן מיוחד על-מנת ליצור קשיחות אידיאלית. פתחי האוורור בפגושים תוכננו על-מנת לשפר את זרימת האוויר בבתי הגלגלים ולשפר את היכולת האווירודינמית, ובכלל השינויים בעיצוב יוצרים כוח הצמדה "גדול מזה של כל ניסאן אחרת עד היום".
ניסאן ניסמו
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות