אחי עומר היה מוגבל פיזית, אך בחור פיקח ביותר, חייכן ושובב לא קטן, וכל רגע אתו היה לי להנאה צרופה. עומר אימץ לעצמו את התחום המוטורי מגיל צעיר מאוד ותחום מכוניות השלט היה מרכיב מרכזי בחייו.
לאחר לכתו של עומר מאיתנו בפברואר שנה שעברה, החלטנו, אני ואסי ביטון – חבר קרוב מאוד של עומר ומי שהכניס אותו לתחום התחרותי – לערוך אירוע שנתי שיזכיר לנו אותו ואת הימים היפים שעברנו יחד, כאשר עומר התחרה במסגרת הליגה. כך נולדה התחרות השנתית המנציחה את זכרו של עומר, וזו נערכה השנה בפעם השנייה.
לזכר עומר – המירוץ הגדול מכולם
צילום: אלון נבון,יוסי סיון,
הגדול מכולם
"האירוע הזה הוא בוודאות האירוע הגדול ביותר שנערך אי פעם בארץ" אמר לי יוסי סיון, אביו של יניב סיון, אלוף הארץ ומתחרה בינלאומי שמגיע ב-15 השנים האחרונות לכל אירוע בתחום. חברי הקרוב אסי, שכאמור אמון כמוני על הפקת האירוע, עדכן אותי כבר לפני התחרות שהשנה נשבור את השיא של שנה שעברה, וכי כבר בשלב ההוא רשומים 64 מתחרים. ומה ששמעתי מיוסי סיון חימם את הלב, כי ההשתתפות הזו הפגינה את הכבוד הגדול שרחשו המשתתפים לעומר.
המסלול בעין ורד, אחד המסלולים הייעודיים הפועל במסגרת ליגת הניטרו, הוכן מבעוד מועד לאירוע הגדול על ידי אנשים יקרים, בראשם אסי כמובן ומאיר אבוקסיס. החל מהשעה 6:30 החלו לזרום המתחרים הרבים, על צוותם וציודם הרב למסלול, ועד השעה 7:15 היה מגרש החניה הצמוד למסלול מלא עד אפס מקום.
בשעה 7:30, לאחר תדרוך הנהגים על-ידי שופט האירוע, החלו מקצי הדירוג שהסתיימו בשעה 12:00. החל מהשעה 15:00 החלו מקצי הגמר ואיתם התגברו ההתרגשות והמתח של המתחרים וניתן היה לחוש בהם בכל פינה במסלול.
לזכר עומר – המירוץ הגדול מכולם
צילום: אלון נבון,יוסי סיון,
מקצי הגמר מחולקים למקצי חשמל – מכוניות המונעות במנועים חשמליים – ומקצי ניטרו, מכוניות המונעות במנועי בנזין. המתחרים בשני סוגי ההנעה האלו מהווים שתי "כתות" שונות, ובמהלך עונת המירוצים הרגילה אינם נפגשים עם אלה; האירועים שונים, המסלולים נפרדים – זאת למרות שמבנה המכונית זהה ורק המנוע שונה. אולם, בגביע עומר, במה שנוצר כמסורת ייחודית, מתחרות שתי הקבוצות במקביל.
תוצאות המירוץ
בקטגורית הניטרו, על אף הובלה קבועה של יניב סיון, לא הייתה ודאות לגבי המנצח עד להקפה האחרונה, אבל בסיומה של התחרות סיון היה למנצח. אחריו סיימו אופיר אביטן במקום השני ואיתי אשכנזי בשלישי.
בקטגורית החשמל תוצאות הקרבות בגמר נקבעות לפי סיכום של שלושה סבבים. עם סיום המירוצים היה יניב סיוון למנצח, משלים זכייה כפולה. שני אחריו היה עומר אסייג ואילו למקום השלישי הגיע יוסי אלגרבלי.
לזכר עומר – המירוץ הגדול מכולם
צילום: אלון נבון,יוסי סיון,
לזכר עומר – המירוץ הגדול מכולם
צילום: אלון נבון,יוסי סיון,
לאחר סיום מקצי הגמר נערך טקס חלוקת הגביעים למנצחים. במהלך הטקס העלינו, אבי שלמה ואנוכי, זיכרונות מהולים בגעגועים אל עומר שלנו. המשתתפים הרבים שהגיעו לחלוק כבוד לעומר, באירוע שכל כך קשור אליו ומכבד את זכרו, היוו קהל נפלא. המשתתפים האלה הם החברים עמם התחרה עומר, כתף אל כתף, ובמהלך שנים ארוכות, כנהג מוכשר, תחרותי, מקצועי – ויותר מהכל: ג'נטלמן אמיתי עם חיוך תמידי על הפנים.
כך נזכור את עומר תמיד.
לזכר עומר – המירוץ הגדול מכולם
צילום: אלון נבון,יוסי סיון,
עומר ז"ל מקבל גביע בתחרות בין לאומית בקפריסין