בשנים האחרונות נחשפנו לכמה יצירות ייחודיות מבית בתי העיצוב המפורסמים בעולם – פינינפארינה, זגאטו, ובעיקר, סטודיו העיצוב הפנימי של פרארי. הרעיון פשוט, ועוקב אחר מתכון מתחילת המאה שעברה: לוקחים מכונית ספורט אקסקלוסיבית, מעניקים לה עיצוב מרהיב עוד יותר מהמקור והופכים אותה לנדירה באמת; יפהפייה יחידה במינה שתימכר במחיר גבוה פי כמה מהמקור ותהפוך לפריט לאספנים.

כזו הייתה הפרארי SP12 EC שעוצבה במיוחד עבור אריק קלפטון בשנת 2012, הסופראמריקה 45 שהוזמנה על ידי לקוח אמריקאי ב-2011 או ה-P540 סופרפאסט אפרטה משנת 2009. בכל המקרים הללו המכונית הוזמנה על ידי לקוח ותיק ומוערך של החברה ששילם כמה מיליוני יורו (הסכום המלא אף פעם לא מתפרסם), ועוצבה במיוחד לפי דרישותיו הספציפיות ובלווי צמוד שלו – ברוחה של פרארי מהעבר.
פרארי 458 ספצ'יאלה MM – האחת והיחידה
צילום: מנהל
הפעם מדובר באספן בריטי שהעדיף להישאר בעילום שם, וביקש להפוך את גרסת ההארדקור של פרארי 458 – הספצ'יאלה – למשהו מיוחד באמת. ההשראה לעיצוב הייתה פרארי 288 GTO, מכונית הומולגציה שהייתה אמורה להתחרות בגרופ B.

האלמנט הבולט ביותר הוא עיצוב "משקף הקסדה" של הגג והשמשות (באופן שמזכיר מאוד את לוטוס איבורה), שהתקבל בזכות השחרת הקורות הקדמיות, וקורה אחורית משופעת יותר. הפגוש הקדמי והאחורי זכו לעיצוב אגרסיבי יותר ועשויים סיבי פחם, לצד כונסי אוויר עגולים בצדי המרכב – ממש כמו ב-GTO. כדי להשלים את ההופעה פרארי עיצבו חישוקים ייחודיים עבור ה-MM והמכונית נצבעה בגוון כסוף ("סילבר פיאנו איטליה") עם פס אורכי בצבעי הדגל האיטלקי.
פרארי 458 ספצ'יאלה MM – האחת והיחידה
צילום: מנהל

מבחינה מכאנית, לא נעשו שינויים – ולא נראה לנו שיש צורך, בהתחשב בכך ש-600 הסוסים שצורחים כל הדרך ל-9000 סל"ד חוברים כאן לאחת ממכונות הנהיגה המהוללות ביותר שייצרה הסקודריה האדומה מעולם.

לא נותר לנו אלא לקנא, ולהתפלל שמאפייני העיצוב היפהפיים יזלגו לדגמים הסדרתיים.
פרארי 458 ספצ'יאלה MM – האחת והיחידה
צילום: מנהל