סוזוקי ישראל ממשיכה בהשקת מבחר הדגמים החדש שלה – חודשיים לאחר שהחלה בשיווק הסלריו, מגיעה כעת סוזוקי באלנו החדשה. מדובר במכונית שמחזירה לארץ שם של משפחתית מהעבר, שזכתה כאן להצלחה גדולה בסוף שנות התשעים.
סוזוקי באלנו בישראל - מ-75,000 שקל
צילום: ניצן אביבי, יצרן
צבי נטע, יושב ראש קבוצת מכשירי תנועה
השם הוותיק ישמש הפעם מכונית בעלת חמש דלתות, ולא סדאן (ארבע דלתות) כמו שהייתה הבאלנו המקורית. המכונית הוצגה בגרסה האירופאית בתערוכת פרנקפורט בסוף 2015 והיא מיוצרת בהודו ושייכת לסגמנט הסופר-מיני. אורכה 400 ס"מ, רוחבה 175 ס"מ ואורך בסיס הגלגלים שלה עומד על 252 ס"מ; למרות שלא מדובר במכונית הגדולה מסוגה בסגמנט, אנשי סוזוקי טוענים למרחב פנים גדול מהמקובל. יחד עם נפח תא מטען (רשמי) גדול מאוד ביחס למקובל בסגמנט - 345 ליטר – אנשי סוזוקי מתכוונים לשווק את הבאלנו כמשפחתית קטנה.
איך תגיע
הבאלנו, המבוססת על רצפה חדשה, מצוידת במנוע בנזין (אטמוספרי, ארבעה צילינדרים) בנפח 1.2 ליטר, עם 90 כ"ס ו-12.2 קג"מ ואפשרות בחירה בין תיבת הילוכים ידנית (5 הילוכים) או אוטומטית-רציפה. יחידת ההנעה מכוונת פחות למהירות ויותר לחיסכון בדלק והביצועים בהתאם – התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תימשך 12.3 שניות (באופן מעניין, הנתון זהה לתיבה הידנית ולתיבה האוטומטית) וצריכת הדלק הממוצעת (הרשמית) עומדת על 21.2 ק"מ לליטר באוט' ו-21.7 ק"מ לליטר בידני.
סוזוקי באלנו בישראל - מ-75,000 שקל
צילום: ניצן אביבי, יצרן
הבאלנו תוצע בשתי רמות גימור – בסיסית (GLS, עם תיבה ידנית) ומאובזרת (GLX, עם תיבה אוט'). רמת הגימור הבסיסית תוצע עם ארבעה חלונות חשמל, מערכת שמע מקורית וחישוקי "16 קלים. לעומת זאת, רמת הגימור הגבוהה מציעה מפרט אבזור עשיר משמעותית: הגה שמתכוונן גם לעומק, מחשב דרך מפורט יותר, מפתח חכם, חיישני תאורה, בקרת שיוט, בקרת אקלים, צג מידע צבעוני בלוח המחוונים (בגודל "4.2) ומערכת מולטימדיה (בהתקנה מקומית) עם צג מגע, מצלמת נסיעה לאחור ודיבורית בלוטות'. מבחוץ יתווספו חלונות כהים, ספויילר אחורי ואפילו פנסי קסנון.

מבחינה בטיחותית, הבאלנו תוצע, כסטנדרט, עם שש כריות אוויר ועם מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית כסטנדרט. יחד עם זאת, כרגע הבאלנו לא תגיע עם מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות, מה שמשאיר את ציון הבטיחות שלה במבחן הריסוק של יורו NCAP על שלושה כוכבים בלבד; מערכות הבטיחות המקוריות תתווספנה החל מינואר 2017, ואיתן זכאית הבאלנו לציון משופר במבחן הריסוק של 4 כוכבים.
סוזוקי באלנו בישראל - מ-75,000 שקל
צילום: ניצן אביבי, יצרן

מחיר הבאלנו החדשה מתחיל ב-75,000 לגרסה הידנית ו-94,000 שקלים לגרסה האוטומטית המאובזרת. בהמשך צפויה להגיע גם גרסת 1.0 ליטר טורבו (3 צילינדרים) עם 112 כ"ס ותיבה אוטומטית-פלנטארית עם 6 הילוכים. היבואן שוקל לייבא גם את הגרסה היברידית של הדגם, אם כי זו בינתיים מוצעת עם תיבה ידנית בלבד.

המחיר מעמיד את הדגם החדש קרוב מאוד לסוויפט, אך לפי אנשי סוזוקי - שתי המכוניות פונות לקהל שונה ולכן תמשיך החברה, לפחות בזמן הקרוב, בשיווק שני הדגמים במקביל. אנשי סוזוקי מצפים למכור כ-2500 מכוניות מדגמי סוזוקי באלנו השונים עד סוף השנה הנוכחית, ו-6000 מכוניות בשנה מלאה.
סוזוקי באלנו בישראל - מ-75,000 שקל
צילום: ניצן אביבי, יצרן