סקודה אוקטביה מתעדכנת - ומקבלת את מנוע ה-1.0 ליטר טורבו-בנזין (שלושה צילינדרים) החדש של היצרן, במקום מנוע ה-1.2 ליטר טורבו-בנזין המוכר, לצד התווספות מערכות עזר שונות.
 
 
יותר קטן, יותר חזק – מנוע חדש לסקודה אוקטביה
צילום: מנהל 
 
למרות הנפח הקטן יותר, ההספק דווקא עלה – 116 כ"ס לעומת 110 כ"ס. גם המומנט המרבי עלה – מ-17.8 קג"מ ל-20.4 קג"מ – אך הוא מוצע בטווח סל"ד צר יותר – בין 2000 ל-3500 סל"ד (לעומת 4000-1400 סל"ד במנוע הקודם). המנוע החדש מספק (רשמית) צריכת דלק משופרת – 22.2 ק"מ לליטר, במקום 20.8 ק"מ לליטר – וביצועים משופרים: 9.9 ש' למאה, שיפור של ארבע עשיריות השניה.
 
המנוע החדש ישרת את שתי גרסאות המרכב של סקודה אוקטביה 2016 – נוצ'בק וסטיישן, וישודך לתיבה ידנית (6 הילוכים) או אוטומטית דו-מצמדית (7 הילוכים).

לא רק מנוע
מלבד המנוע החדש, העדכון כולל גם שינויים קלים באבזור. רמות האבזור 'סטייל' ו'אמבישן' יקבלו טעינה אלחוטית לנייד וחישוקים קלים חדשים בקוטר "17. בנוסף יוצעו, ככל הנראה כאופציה בתשלום, עזרים אקטיביים לשיפור האווירודינמיקה – אם כי לא ברור אם אלו יוצעו בארץ.
 
בגרסאות החזקות יותר של סקודה אוקטביה (אלו עם 150 כ"ס וצפונה, כולל גרסת ה-RS), יוצע מערך ה-DCC (ראשי תיבות של Dynamic Chassis Control) השולט על תפקוד בולמי הזעזועים, ההיגוי והבלמים. לנהג יהיו שלושה מצבים לבחירה: 'נורמל', 'קומפורט' ו-'ספורט', שם יוקשחו הבולמים וההיגוי יהפוך לחד ומהיר יותר. חידוש מעניין בתפקוד המערכת הוא שהיא תדע לעבור באופן אוטומטי למצב 'ספורט' כאשר היא תזהה מצב חירום, כדי לשפר את האחיזה (לטובת תמרוני התחמקות) ולקצר את מרחקי הבלימה.
 
 
יותר קטן, יותר חזק – מנוע חדש לסקודה אוקטביה
צילום: מנהל