"תנופת החידושים בסוזוקי תימשך", הבטיחו עם חשיפת הבאלנו החדשה אורן אוחנה, מנהל סוזוקי ישראל וצבי נטע, יו"ר מכשירי תנועה, יבואנית המותג.
בסוף השנה הקרובה צפוי לנחות כאן האיגניס החדשה הנשענת על הפלטפורמה המודולרית של סוזוקי, אותה פגשנו כבר בבאלנו החדשה. מדובר ברכב פנאי קטן בעיצוב אופנתי שיתווסף למבחר הנוכחי ולא יחליף בו דגם קיים.
לקרא סוף השנה הבאה (2017) צפויה לנחות בארץ הסוויפט החדשה, שתציע שיפורים מהותיים ביותר ביחס לדגם הנוכחי. הסוויפט תתבסס על אותה פלטפורמה גלובאלית חדשה, אך בניגוד לבאלנו תעוצב באופן עדכני ואופנתי. הצפי הוא שסוזוקי תיקח את העיצוב הנוכחי קדימה , ותיצור מופע מחודד יותר עם חזית אגרסיבית ו"גג צף". הסוויפט תוצע עם מנוע ה-1.0 ליטר טורבו החדש 112 כ"ס שמוצע בחו"ל גם בבאלנו. לא ברור אם היא תוצע עם תיבה רובוטית או אוטומטית רציפה; שניהם במבחר סוזוקי, אך לא ברור מי מהן יאושר לאירופה ולארץ. גרסת הספורט תצויד במנוע ה-1.4 טורבו המוכר מהויטארה, והפעם מתכוון היבואן להביא גם אותה.
סוזוקי תמשיך בתנופה
צילום: מנהל
היבואן מנסה לקבל את גרסת הסדאן של הבאלנו המוצעת בשוק ההודי. בשלב זה נמצאת מכשירי תנועה במגעים עם סוזוקי בעניין זה, אך לא ברור אם הדבר יתאפשר; לגרסה זו אין תקינה אירופאית, וסוזוקי בודקת כדאיות לתקינה כזו. במקביל צפוי היבואן להשיק גרסה עם יותר אבזור בטיחותי של הבאלנו החדשה (מערכת מניעת תאונות חזית ובקרת שיוט אדפטיבית) בתחילת השנה הבאה. גם גרסת ה-1.0 ליטר טורבו (112 כ"ס, תיבה אוטומטית 6 הילוכים) עשויה להגיע אלינו.
עד 2020 צפויה סוזוקי להציג 20 דגמים חדשים בפלחי השוק החשובים בעולם. חלקם יתווספו למבחר הקיים ואחרים יחליפו דגמים מוכרים. הרשימה המעניינת כוללת רכב פנאי בינוני חדש שיחליף את הגראן ויטארה.
סוזוקי תמשיך בתנופה
צילום: מנהל