ראלי דרך המשי יוזנק ב-8/7 ממוסקבה, ויסתיים ב-24/7 בבייג'ין. המירוץ, שזוכה לתמיכה רבה מצד ממשלות סין ורוסיה (גזפרום, חברת הנפט הלאומית של רוסיה, היא הספונסר הראשי), יהיה השנה ארוך וקשה יותר מבשנים עברו, כנראה כדי למשוך עניין ולבסס את מעמד המירוץ כחלופה לדקאר. במהלך המירוץ יחצו המתחרים כמעט 11,000 ק"מ שיחולקו ל-15 קטעים יומיים ויעברו בשלוש מדינות (רוסיה, קזחסטן וסין). המסלול יעבור בחלקים מרוחקים ופראיים של אסיה, וישלב בין שבילים פתוחים בערבות, טיפוס במעלות הרריים (עד גובה של 2500 מ') ודיונות בסין.
ולמה אנחנו מספרים לכם על זה? כי בין המתחרים – ויותר ממאה צוותים יזנקו למירוץ (שלא כולל קטגורית אופנועים) – יש גם שני צוותים ישראליים: רז הימן והלל סגל, מצוות פוינטר IGO, וצוות דזרט ווריור של אביב קדשאי ויזהר ערמוני.
במסיבת עיתונאים שערכו היום הלל ורז, הם סיפרו על ההחלטה לצאת לראלי – הארוך ביותר אליו יצאו אי פעם (וכידוע, יש מאחוריהם, ביחד ולחוד, כבר כמה דקארים) – כ"תוכנית גיבוי", לאחר שהתכנון הראשוני, לצאת לדקאר 2017 עם משאית, לא יצא לפועל.
יוצאים לדרך המשי
צילום: צחי אשר
ה"צהובה" – שם החיבה שהצמידו לרכב המירוץ בבניה עצמית שלהם – עברה הליך הכנה ארוך ויסודי, שכלל אלפי שעות עבודה (בעיקר של הלל, שאחראי על הצד הטכני) ובעלות של מאות אלפי שקלים. בין השאר הוחלפו כמעט כל החלקים המכאניים – מנוע (דיזל, 3.0 ל', 250 כ"ס), תיבת הילוכים (ידנית חמישה הילוכים), סרנים ודיפרנציאלים.
הספונסר הראשי החדש – חברת IGO, שמצטרפת לחברת פוינטר – אפשרה לעמוד בעלויות הכבדות של ההכנה וההרשמה לתחרות ביתר קלות. אבל עדיין מדובר בתקציב צנוע מאוד ביחס לזה של המתחרים הראשיים מהקבוצות הגדולות, ובניגוד לעבר – רז והלל התחרו בראלי דרך המשי בתחילת דרכו, ב-2009 ו-2010 – השנה משתתפים בראלי גם השמות הגדולים, ובראשם קבוצת פיג'ו, מנצחת הדקאר, עם הנהגים הראשיים שלה (כולל לואב ופטרהנסל). ולכן אנשי הקבוצה ישמחו לסיים בעשיריה הראשונה, ולא ממש מתכננים על פודיום.
עם הקבוצה יצא גם צוות סיוע במשאית מיצובישי קאנטר – לא בדיוק הבחירה הטבעית למשאית סיוע למירוץ שטח, אבל זה מה שיש. וגם היא תרומה של חבר שנרתם למאמץ. צוות הסיוע יכלול שלושה - מעוז וילדר, יונתן לוינזון ועומר בן גל.
יוצאים לדרך המשי
צילום: צחי אשר
המירוץ יסוקר באופן שוטף על ידי ערוץ יורוספורט, וגם אנחנו נשתדל לעדכן במהלך המירוץ.
צוות פוינטר IGO מבקש להודות לספונסרים ולכל מי שנרתם למאמץ – חברת פוינטר וחברת NNG, יצרנית IGO; חברת אוטולוקס, המספקת צמיגי טויו לרכב המירוץ ולמשאית הליווי; חברת הבניה נפתלי ניסן ובניו שתורמת את משאית הסיוע (להרבה זמן – עם השילוח וההכנות, מדובר על ארבעה חודשים!); לכלמוביל מסחריות שהכינה את המשאית למירוץ; אאוטבק יבואני בולמי FOX (המותקנים ב'צהובה'); גילת סאטקום שסיפקה טלפון לוויני; חברת טלפארמה על הסיוע בהתארגנות, ו-SKYPRO שסיפקה לצוות ציוד צילום 360 מעלות לטובת התיעוד.
אנו ב'אוטו' מאחלים לשני הצוותים בהצלחה, ומקווים כי בקרוב תחזור ליגת הראלי-רייד בארץ לאיתנה.
יוצאים לדרך המשי
צילום: צחי אשר